زندگینامه رضا تقی پور انوری

خلاصه مطلب:

رضا تقی پورانوری نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی است، او همچنین سوابقی از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در کارنامه اجرایی خود به ثبت رسانده است. 

توضیحات :

رضا تقی پورانوری در سال 1336 در مراغه متولد شده است. او مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکترای علوم پیشرفته مدیریت دریافت کرده است. 

از سوابق او می توان به معاونت وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور، قائم مقامی مدیرعامل صنایع الکترونیک ایران، ریاست هیات مدیره و مدیرعامل صنایع الکترونیک شیراز، ریاست هیات مدیره صنایع اپتیک اصفهان اشاره کرد. همچنین ریاست هیات مدیره شرکت ایزایران، عضویت در کمیسیون های ارتباطات، جنگ الکترونیک و فناوری اطلاعات و مدیریت صنعت الکترونیک و کامپیوتر گروه الکترونیک و مخابرات از دیگر سوابق او محسوب می شود.  

تقی پور سابقه تدریس در دوره های توسعه مدیران اجرایی صنایع الکترونیک ایران، ایجاد پژوهشکده جنگ الکترونیک در صنایع الکترونیک شیراز و حضور موثر در ایجاد و راه اندازی مرکز عالی تحقیقات الکترونیک شامل طراحی ماهواره سینا را نیز در کارنامه علمی و پژوهشی خود به ثبت رسانده است. او همچنین مجری طراحی و ساخت ماهواره امید نیز بوده است. 
در سال 1388 تقی پور از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، و در 12 شهریور ماه همان سال به عنوان وزیر شروع به فعالیت کرد. 

تقی پور همچنین موفق شد به عنوان نماینده تهران (اسلامشهر/ تهران/ ری/ شمیرانات) به مجلس یازدهم شورای اسلامی راه یابد.