زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین محمد باقری بنابی

خلاصه مطلب:

محمد باقری بنابی نماینده مجلس شورای اسلامی است، او همچنین سابقه تدریس در دانشگاه و مسئولیت ستاد اقامه نماز جمعه بناب را نیز بر عهده داشته است. 

 

توضیحات :

محمد باقری بنابی در سال 1350 به دلیل تحصیل پدرش در عراق در شهر نجف متولد شده است، و تا سال 1354 در آنجا ساکن بوده است. پس از بازگشت پدرش به بناب دوران نوجوانی و جوانی را در این شهر پشت سر گذاشته است. 

او در سال 1369 به حوزه علمیه ولی عصر عج الله تعالی فرجه بناب رفته و تا سال 1374 تحصیلات مقدماتی را پشت سر گذاشته و سپس برای ادامه تحصیل و گذراندن دروس سطوح عالی و خارج حوزوی راهی قم شد. او علاوه بر تحصیلات حوزوی تحصیلات دانشگاهی داشته، و دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (س) است. 

از اساتید ایشان در حوزه علمیه قم می توان به حضرات آیات بهجت، تبریزی و سبحانی اشاره کرد. 

باقری بنابی سابقه حضور در جبهه در سال های دفاع مقدس را داراست، او در سال 1358 بارها در جبهه ها حاضر شده و در عملیات کربلای 5 به درجه جانبازی نائل آمد. 

از دیگر سوابق او می توان به تدریس در دانشگاه، مسئولیت ستاد اقامه نماز جمعه بناب و روابط عمومی در حوزه علمیه بناب اشاره کرد. 
تدریس در دانشگاه ، مسئولیت ستاد اقامه نماز جمعه بناب و روابط عمومی در حوزه علمیه بناب سوابق مندرج در کارنامه شغلی وی می باشد.

او همچنین در انتخابات نهمین و یازدهمین مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم آذربایجان شرقی (بناب) به مجلس راه یابد، وی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس است.