زندگینامه حبیب آقاجری

خلاصه مطلب:

حبیب آقاجری نماینده مجلس شورای اسلامی است که از جمله دیگر سوابق او می توان به جانشینی عملیات کل سپاه، مسئولیت عملیات نیروی دریایی سپاه و فرماندهی منطقه سوم دریایی سپاه اشاره کرد. 

 

توضیحات :

حبیب آقاجری در تاریخ اول آذر ماه سال 1332 در بندر ماهشهر متولد شده است. او تحصیلات دانشگاهی اش را پس از پایان دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی از سر گرفته، مدرک کارشناسی کامپیوترش را دریافت کرده است، او مدرک کارشناسی ارشد مدیریت علوم دفاعی- دریایی را از دانشگاه عالی دفاع ملی دریافت کرده، و در حال پشت سر گذاشتن دوره دکتری است. 

آقاجری با تشکیل سپاه پاسداران به عضویت این نهاد درآمده و در سال های دفاع مقدس فرمانده سپاه ماهشهر و فرمانده ناوتیب کوثر بود. او در فاصله سال های 1374 تا 1379 در سمت فرماندهی منطقه سوم دریایی امام حسین علیه السلام و از سال 1379 تا 1389 در جایگاه مسئول عملیات نیروی دریایی سپاه فعالیت می کرد، و تا پیش از حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان جانشین عملیات کل سپاه مشغول فعالیت بود. 

وی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موفق شد به عنوان نماینده مردم امیدیه، بندر ماهشهر و هندیجان راهی مجلس شود، آقاجاری همچنین در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی مردم ماهشهر در مجلس حاضر است.