زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام

خلاصه مطلب:

لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز است او سوابق دیگری از جمله دبیر شورای حوزه علمیه استان فارس، امامت جمعه جهرم و مسئولیت مدرسه علمیه خان (زمانیه) شهرستان جهرم را داراست. 

 

توضیحات :

لطف الله دژکام متولد سال 1341 در جهرم است، او تحصیلاتش را در مدارس رسمی آغاز کرده و پس از دریافت دیپلم راهی مدرسه علمیه امام خمینی جهرم شده است، و از محضر آیت الله سیدحسین آیت اللهی امام جمعه فقید جهرم و آیت الله بحری بهره مند شده است، او پس از مدتی برای ادامه فراگیری علوم دینی عازم قم شده است. 

دروس خارج فقه و اصول را در محضر حضرات آیات تبریزی، وحید خراسانی و مکارم شیرازی آموخته و دروس رجال و درایه را نزد آیت الله سبحانی فراگرفته است، او تفسیر قرآن را در محضر حضرات آیات جوادی آملی، حسین شب زنده دار جهرمی و نیز سیدعبدالرسول شریعتمداری پشت سر گذاشته است. 

دژکام فلسفه را از حضرات آیات احمد بهشتی، حسن ممدوحی و غلامرضا فیاضی آموخته و برای فراگیری عرفان نظری از درس مرحوم علامه حسن زاده آملی بهره برده است، او همچنین موفق به دریافت مدرک دکترای فلسفه و کلام شده است. 

پس از پایان فراگیری علوم در حوزه علمیه قم به جهرم بازگشت و درس و بحث را در حوزه و علمیه و دانشگاه آغاز کرد. 

بعد از رحلت آیت الله سیدحسین آیت اللهی در دی ماه سال 1397 ایشان به عنوان امام جمعه شهرستان جهرم منصوب شد. 

 

فهرست سایر سوابق: 

  • دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس
  • عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم
  • استاد سطوح عالی حوزه علمیه
  • مؤسس بنیاد پژوهشی-فرهنگی پیمان غدیر 

او همچنین در تاریخ 27 اردیبهشت ماه سال 1397 پس از رحلت آیت الله اسدالله ایمانی با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب شد.