زندگینامه مسعود نیلی

خلاصه مطلب:

مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور در دولت یازدهم بوده و از دیگر سوابق او می توان از معاونت رئیس سازمان برنامه و بودجه و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی یاد کرد.

 

توضیحات :

مسعود نیلی در تاریخ 25 بهمن ماه سال 1333 در همدان متولد شده است. او در سال 1359 مدرک کارشناسی رشته مهندسی سازه از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرد، و پس از آن توانست در سال 1364 از دانشگاه صنعتی اصفهان مدرک کارشناسی ارشد طراحی سیستم های اقتصادی را دریافت کند، او بعدها در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد در دانشگاه منچستر تحصیل کرد و در سال 1374 فارغ التحصیل شد. وی همچنین استاد دانشگاه صنعتی شریف است، و کتاب‌های اقتصاد ایران، اقتصاد ایران و معمای توسعه نیافتگی و تجربه توسعه صنعتی در جهان از جمله آثار علمی اوست.

او در فاصله سال های 1367 تا 1370 و نیز از سال 1376 تا 1379 به عنوان معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه فعالیت می کرد، همچنین از سال 1379 تا 1390 رئیس دپارتمان اقتصاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف بود.

در دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی به مدت 3 سال معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه بود، وی همچنین به عنوان مشاور رئیس جمهور در امرو اقتصادی، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی، رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری فعالیت داشته است. 

نیلی عضو تیم اقتصادی حسن روحانی بود، و پس از مدتی در دولت یازدهم و دوازدهم با حکم رئیس جمهور به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی منصوب شد، او همچنین پس از مدتی جایگزین محمدعلی نجفی در دبیرخانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شد.