زندگینامه امیر حاتمی

خلاصه مطلب:

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده است، از سوابق او می توان به معاونت اطلاعاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جانشین سردار رئیس ارکان و امور مشترک نیرو‌های مسلح و جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اشاره کرد. 

 

توضیحات :

امیر حاتمی متولد سال 13456 در زنجان است، او در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و دوران تحصیلاتش را در شهر محل تولدش سپری کرد. در سال 1368 به دانشگاه افسری امام علی رفت و در رشته مدیریت علوم دفاعی تحصیل کرد، او از سال 1377 تا 1384 به عنوان فرمانده یگان های نیروی زمینی ارتش در شمال غرب و غرب کشور فعالیت می کرد. 

سرتیپ حاتمی حضور فعالی در ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروهک های ضدانقلاب و منافقین داشته است، و در همین زمینه از سوی مقام معظم رهبری تقدیرنامه ای به جهت تامین امنیت کشور دریافت کرده است. 

از دیگر سوابق وی می توان به فرماندهی یگان های مستقر در مناطق شمال غرب و غرب کشور اشاره کرد، او در سال 1377 به دلیل خدمات و شایستگی های خدمتی پس از ارتقاء دو درجه ارشدیت با نظر فرمانده کل قوا به درجه سرتیپ دومی نائل شد و به سمت معاون اطلاعات فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. 

 

فهرست سوابق امیر حاتمی: 

  • رئیس دفتر روا‌بط بین‌ا‌لملل و رئیس گروه مشاورین عالی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح به مدت حدود ۵ سال
  • جانشین سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس وقت ارکان و امور مشترک نیرو‌های مسلح به مدت حدود ۲.۵ سال
  • مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح سردار سرلشکر دکتر فیروز آبادی رئیس وقت ستاد کل نیرو‌های مسلح در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء ص (جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دولت یازدهم)
  • جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دولت یازدهم

در سال 1396 سرتیپ امیر حاتمی از سوی حسن روحانی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی مسئولیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس معرفی شد، و با جلب اعتماد نمایندگان مجلس فعالیت خود را به عنوان وزیر آغاز کرد و تا پایان دولت دوازدهم به فعالیت خود ادامه داد.