زندگینامه سیدمحمود میرلوحی

خلاصه مطلب:

سیدمحمود میرلوحی از سیاستمداران با گرایش اصلاح طلبی است، او سابقه استانداری آذربایجان غربی و سمنان را در کارنامه خود دارد، و در پنجمین دوره شورای شهر تهران به عنوان منتخب مردم در این شورا حضور داشته است. 

توضیحات :

سیدمحمود میرلوحی متولد خمینی شهر اصفهان است که در سال 1335 به دنیا آمده است. او تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در اصفهان پشت سر گذاشته و پس از آن رشته علوم پایه در هند، و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را در دانشگاه تهران سپری کرده است. 

میرلوحی از سیاستمداران اصلاح طلب و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان است، وی همچنین نائب رئیس مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای مرکزی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، سخنگوی ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان جمهوری اسلامی ایران، ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان: گام دوم، قائم مقام ستاد انتخابات اصلاح طلبان تهران و نیز از مسئولین ستاد انتخاباتی سیدمحمد خاتمی بوده است، که در دولت سیدمحمد خاتمی معاونت پارلمانی وزارت کشور را برعهده داشت، او سابقه استانداری آذربایجان غربی و سمنان را نیز در کارنامه خود دارد، در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 نیز محمود میرلوحی به عنوان معاون حقوقی ستاد انتخاباتی حسن روحانی فعالیت می کرد. 

او در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی علی رغم حضور در لیست اصلاح طلبان، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد، و از لیست جایگزین شورای عالی اصلاح طلبان حمایت کرد. 

میرلوحی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران ثبت نام کرد، و در لیست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان قرار گرفت، او در آن انتخابات توانست با رای مردم به شورای شهر تهران راه یابد. 

مقالات