زندگینامه لعیا جنیدی

خلاصه مطلب:

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت دوازدهم بود، او دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه تهران است. 

 

توضیحات :

لعیا جنیدی در سال 1347 در بابل متولد شده است. او در سال 1368 از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی حقوق قضایی، در سال 1373 از همان دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و اسلامی و دکترای تخصصی خود را نیز در سال 1379 از همان دانشگاه دریافت کرده است، او فوق دکترای حقوق تطبیقی- داوری تجاری بین المللی را در سال 1382 از دانشگاه هاروارد گرفته است. او با زبان های انگلیسی، عربی و فرانسه آشنا است. زمینه تخصصی او حقوق تجارت و داوری است.

جنیدی از سال 1379 دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است، وکیل پایه یک دادگستری و نیز از سال 1378 عضو کانون وکلای دادگستری مرکز است، او همچنین در پروژه های نفتی، گازی، پتروشیمی، نیروگاهی، تامین مالی و امور بانکی، پیمانکاری، بیع بین المللی به عنوان مشاور حقوقی حضور داشته است. 

وی با حکمی از سوی نصیری قیداری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1392 به عنوان مدیرکل اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقرارات این وزارت خانه منصوب شد، و تا سال 1396 در این سمت باقی ماند. او در دولت دوازدهم دکتر حسن روحانی به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور حضور داشت.