زندگینامه شهیندخت مولاوردی

خلاصه مطلب:

شهیندخت مولاوردی حقوق دان و از فعالین امور زنان است، او در دولت یازدهم معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و در دولت دوازدهم دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی بوده است، از دیگر سوابق او می توان به دبیرکلی جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، مسئولیت کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان و نیز عضویت در جبهه مشارکت ایران اسلامی اشاره کرد.

 

توضیحات :

شهیندخت مولاوردی در تاریخ 1 آبان ماه سال 1344 در شهرستان خوی متولد شده است. او پس از طی دوران کودکی و نوجوانی در خوی و سردشت، در سال 1363 پس از پذیرفته شدن در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی راهی تهران شد. پس از پایان دوران کارشناسی مدتی را در آموزش و پرورش به تدریس پرداخت، و پس از آن مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه علامه طباطبایی طی کرد، او پایان نامه اش را با عنوان «بررسی اقدامات بین المللی مقابله با خشونت علیه زنان» ارائه داد، که نقطه شروع فعالیت هایش در زمینه مسائل حقوق زنان به شمار می آید. 

وی چندین کتاب در حوزه حقوق زنان همچون "موازین بین‌المللی حقوق زنان"، "مقابله با خشونت علیه زنان در کشورهای اسلامی"، "کالبدشکافی خشونت علیه زنان"، " بیم‌ها و امیدها: درآمدی بر جایگاه حقوق زن در قوانین جمهوری اسلامی ایران" و... به نگارش درآورده است.

در دولت سیدمحمد خاتمی، مولاوردی به عنوان مدیر ارتباطات بین الملل مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری حضور داشت، او دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و نیز مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان بود. 

پس از آن در مهر ماه سال 1392 در دولت حسن روحانی به عنوان معاون امور زنان و خانواده حضور یافت، در دولت دوازدهم نیز دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی بود، و پس از بازنشستگی از این مقام دولتی کنار رفت. 

مقالات