زندگینامه محمد عطریانفر

خلاصه مطلب:

محمد عطریانفر از فعالین سیاسی و مطبوعاتی است که در کارنامه خود معاونت وزیر کشور و وزیر نفت، و همچنین فعالیت در نشریاتی همچون همشهری، شرق و شهروند امروز را به ثبت رسانده است. 

توضیحات :

محمد عطریانفر متولد سال 1332 در اصفهان است. او در سال 1351 در دانشگاه صنعتی شریف شروع به تحصیل در رشته مهندسی شیمی گرایش نفت کرد. او در فاصله سال های 1354 تا 1357 به دلیل همکاری با مجید شریف دوبار دستگیر شد. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی بود. فعالیت های مطبوعاتی نیز از بارزترین فعالیت های او محسوب می شود، در کارنامه او سابقه فعالیت در نشریاتی همچون همشهری، شرق، شهروند امروز و رسانه های وزارت نفت دیده می شود. 

عطریانفر فعالیت در مناصب دولتی را نیز از سال 1368 آغاز کرده است، او در تیم بررسی ترور شهید مطهری حضور داشته و از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است. او سابقه معاونت وزیر کشور، و وزیر نفت را نیز در سوابق خود به ثبت رسانده است. 

پس از جریانات انتخابات سال 1388 عطریانفر به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد، و با تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه‌ 5 میلیارد ریالی و تودیع این وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

مقالات