زندگینامه عطاالله مهاجرانی

خلاصه مطلب:

عطاءالله مهاجرانی سابقه نمایندگی مجلس، معاونت رئیس جمهوری، رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان، معاونت فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک و وزارت فرهنگ و ارشاد را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

 

توضیحات :

عطاءالله مهاجرانی متولد 2 مرداد ماه سال 1333 در اراک است. او مقطع کارشناسی را در رشته تاریخ و در دانشگاه اصفهان، مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه شیراز و مقطع دکترایش را در دانشگاه تهران سپری کرده است.

مهاجرانی سوابقی همچون نمایندگی دوره اول مجلس شورای اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان در سال های 1363 و 1364، معاونت حقوقی و امور مجلس در فاصله سال های 1364 تا 1368، معاونت حقوقی رئیس جمهور در دوران ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای، عضویت در شورای سیاستگذاری سازمان صدا و سیما با حکم مقام معظم رهبری، عضویت در هیئت امنای خبرگزای ایرنا، معاونت فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک، وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت سیدمحمد خاتمی و ریاست مرکز گفتگوی تمدن ها را در جمهوری اسلامی ایران برعهده داشته است، اما در نهایت در حوزه سیاسی ابتدا به صورت تلویحی و پس از آن به صراحت علیه ولایت فقیه موضع گیری کرد و سرانجام از کشور خارج شده و فعالیت علیه نظام را در پیش گرفت.