زندگینامه علی نیکزاد ثمرین

خلاصه مطلب:

علی نیکزاد نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که پیش از این استاندار اردبیل، و وزیر مسکن بوده است، او در سال 1396 ریاست ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی را برعهده داشت. 

 

 

توضیحات :

علی نیکزاد ثمرین در سال 1344 در اردبیل متولد شده است، وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است، او فعالیتش را با برعهده گرفتن مدیریت کل دفتر فنی استانداری اردبیل در دوران تصدی استانداری اردبیل توسط محمود احمدی نژاد آغاز کرد.

در فاصله سال های 1376 تا 1378 نیکزاد سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل بود، و پس آن تا سال 1383 به عنوان رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل فعالیت می کرد، او از سال 1383 تا 1384 نیز معاون عمرانی استانداری لرستان بوده است، و پس از ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد از پاییز سال 1384 تا 1387 استانداری اردبیل را برعهده داشت. 

او در سال 1387 به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور برگزیده شد، و در دور دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد در دولت دهم در سال 1388 نیکزاد به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی به کابینه دولت راه یافت.

نیکزاد در دولت دهم با حفظ سمت در سال های 1389 و 1390 سرپرست وزارت راه و ترابری نیز بود، و با ادغام 2 وزارتخانه، از سال 1392 تا پایان دولت وزیر وزارت خانه تازه تاسیس راه و شهرسازی بود. 

علی نیکزاد در سال 1391 مدت کوتاهی را نیز به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول بود. 

وی در انتخابات سال 1396 به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی فعالیت می کرد. 

نیکزاد در پنجمین همایش مدیریت جهادی کشور در سال 1391 نیز نشان مدیر برگزیده جهادی ایران را دریافت کرد.

او توانست در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن راه یابد، و نائب رئیس دوم مجلس شد، او پیش از انتخابات و از سال 1392 رئیس هیئت مدیره و نیز مدیرعامل گروه توسعه ساختمان تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (س) است. 

علی نیکزاد به عنوان نامزد ریاست جمهوری در انتخابات سال 1400 ثبت نام کرد و پس از ثبت نام سیدابراهیم رئیسی از شرکت در انتخابات انصراف داد.

 

برخی از دیگر سوابق اجرایی علی نیکزاد:

  • مدیر نمونه جشنواره شهید رجایی
  • معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور
  • رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور
  • عضویت در شورای عالی مسکن در دولت نهم