زندگینامه سعید محمد

خلاصه مطلب:

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است، او تندیس برنز جایزه بین المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه ها را در سال 2014 از انجمن بین المللی مدیریت پروژه (IPMA) دریافت کرده است.

توضیحات :

سعید محمد در سال 1347 در تهران متولد شد. تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته مهندسی عمران با گرایش راه و ترابری آغاز کرد و در سال 1388 توانست از دانشگاه تربیت مدرس تهران مدرک دکترا دریافت کند. 

او از سال 1366 عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، و سوابق اجرایی و مدیریتی متعددی در بنیاد تعاون و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (صل الله علیه و آله) و دیگر شرکت ها و موسسات اقماری آن ها دارد، و در فاصله سال های 1386 تا 1393 به عنوان مدیرعامل گروه سپاسد که به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (صل الله علیه و آله) وابسته است و پروژه های عظیم سدسازی، تونل سازی، نیروگاه های برق و ... را در کشور اجرا می کند، منصوب شد. او همچنین سابقه مدیرعاملی گروه ایرانیان اطلس را در کارنامه خود دارد.

از جمله سوابق علمی سعید محمد می توان به عضویت در انجمن تونل ایران از سال 1388، و نیز عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، و همچنین عضویت در نظام مهندسی استان تهران از سال 1375 یاد کرد.

او علاوه بر کسب تندیس برنز جایزه بین المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه ها در سال 2014 از انجمن بین المللی مدیریت پروژه توانست در سال 1392 تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژه ها از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران را کسب کند، همچنین کسب لوح تقدیر جایزه تعالی منابع انسانی از انجمن ملی منابع انسانی ایران در سال ۱۳۹۳؛ کسب رتبه دوم در جایزه ملی مدیریت دانش (MAKE) در سال ۱۳۹۳؛ کسب لوح تقدیر حامیان زمین از اجلاس جهانی حامیان زمین سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر از وزیر نیرو در جشن خودکفایی صنعت سدسازی در سال ۱۳۹۱؛ برگزیده در همایش برترین مدیران جهادی در عرصه سازندگی کشور در سال ۱۳۹۴ از دیگر افتخارات و جوایز سعید محمد است.

وی همچنین تالیفاتی نیز در زمینه رشته تخصصی خود با عناوینی همچون «تاثیر الیاف فولادی در کنترل ترک های کششی بتن»، «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»، «مدیریت طرح های عمرانی»، «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سدهای خاکی» و «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری» داشته است، و همچنین ترجمه دو کتاب «کاربرد بتن غلطکی» و «زمین شناسی مهندسی در کارست» از دیگر سوابق علمی او محسوب می شود. 
علی رغم این که او اغلب بدون لباس نظامی در محافل حضور می یابد اما با درجه سرتیپ دوم پاسدار فعالیت می کند.

او از چهره هایی است که برخی رسانه ها از حضورش در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داده اند.

مقالات

  • چرا اصولگرایان «سعید محمد»، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم را تخریب می‌کنند؟ درحالی‌که اصولگرایان تا این لحظه از بلااشکال‌بودن گزینه نظامی سخن می‌گفتند یا حداقل با سکوت یا در فضایی تلطیف‌شده با ماجرای نامزد نظامی برخورد می‌کردند؛ اما حالا که پای سعید محمد به میان آمده، برخی به همین سابقه نظامی‌گری او اشاره کرده و از آن به‌عنوان یک نکته منفی یاد می‌کنند.