زندگینامه سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی

خلاصه مطلب:

سیدعبدالرحیم موسوی از فرماندهان با سابقه ارتش جمهوری اسلامی است که فرماندهی کل ارتش را برعهده دارد. 

توضیحات :

سیدعبدالرحیم موسوی در سال 1339 در قم متولد شد. او دانش آموخته دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش است و مدرک دکترای دفاعی را از دانشگاه عالی دفاع ملی اخذ کرده است. او از سال 1358 به ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوسته است. 

سرلشگر موسوی در سال های دفاع مقدس در رسته توپخانه ارتش در جبهه های جنگ غرب در منطقه کردستان (در لشگر 28 کردستان) و در جنوب غربی کشور  (در گروه 33 توپخانه نیروی زمینی ارتش) در استان خوزستان حاضر بود و در مجموع 96 ماه -8 سال- سابقه حضور در جبهه دارد. او در عملیات های والفجر 4، والفجر 9، بیت المقدس 5، قادر، نصر و چند عملیات دیگر حضور داشت و از جانبازان سال های دفاع مقدس محسوب می شود. 

پس از پایان جنگ در سال 1376 دوره دافوس را پشت سر گذاشت و دوره نظری دکترای مدیریت دفاعی را نیز در دانشگاه عالی دفاع ملی به پایان رساند.

از سال 1378 تا سال 1384 رئیس ستاد مشترک ارتش بود و در سال های 1387 تا سال 1395 جانشینی فرماندهی کل ارتش را بر عهده داشت. پس از آن از سال 1395 تا 1396 به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می کرد.

در تاریخ 30 مرداد ماه سال 1396 عبدالرحیم موسوی با حکم مقام معظم رهبری از درجه سرتیپی به سرلشگری و سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد، او از این تاریخ جایگزین سید عطاءالله صالحی شد.

پس از آن در 7 خرداد ماه سال 1398 از سوی مقام معظم رهبری با حفظ سمت فرماندهی کل ارتش، به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء نیز منصوب گشت. 

 

فهرست سوابق:

  •  فرمانده دانشگاه افسری امام علی علیه السلام
  • فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش
  •  معاونت آموزش نیروی زمینی ارتش
  •  معاونت طرح و برنامه نیروی زمینی ارتش
  •  ریاست اداره عملیات ارتش
  •  رئیس مرکز مطالعات راهبردی آجا