زندگینامه آیت الله کاظم صدیقی

خلاصه مطلب:

آیت الله کاظم صدیقی در سال 1330 در ابهر، در خانواده ای مذهبی متولد شد. او امام جمعه موقت تهران و موسس و متولی حوزه علمیه امام خمینی (س) است. 

توضیحات :

او هم زمان با نهضت امام خمینی (س) در سال 1342 به قم رفت، و تحصیلات حوزوی اش را در مدرسه علمیه حقانی آغاز کرد. آیت الله صدیقی دروس مقدمات را نزد حضرات آیات خزعلی، جنتی، حسن زاده آملی، حائری تهرانی، شهید مفتح، محمدی گیلانی و حرم پناهی فراگرفت و پس از آن دروس سطح را در محضر حضرات آیات احمدی میانجی، مشکینی، محمدی گیلانی به پایان رساند. 

وی برای فراگیری دروس خارج فقه و اصول از محضر حضرات آیات شیخ مرتضی حائری یزدی، شبیری زنجانی و وحید خراسانی بهره برد و فلسفه اسلامی را نزد آیات جوادی آملی، مصباح یزدی و انصاری شیرازی تلمذ کرد و فلسفه غرب را نزد شهید بهشتی و حجت‌الاسلام دکتر احمدی فراگرفت. او همچنین از حضور در کلاس های حضرات آیات بهاءالدینی، بهجت، کشمیری و دیگر بزرگان نیز بهره های فراوان برده است. 

ایشان از ابتدای طلبگی به امور تبلیغاتی توجه ویژه داشت، و فعالیت های گسترده ای در این زمینه در تهران و سایر شهرستان ها داشته است، وی همچنین در راستای امور تبلیغاتی به سایر کشورها در آسیا و اروپا نیز سفرهای زیادی داشته است و در راستای گسترش معارف اهل بیت تلاش کرده است. 

آیت الله صدیقی حوزه علمیه امام خمینی (س) را در محله ازگل تهران در سال 1383 تاسیس کرد، وی علاوه بر اداره این حوزه به تدریس دروس خارج فقه نیز می پردازد. 

آیت الله صدیقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توسط مرحوم آیت الله قدوسی به قوه قضاییه رفته و تا امروز در دستگاه قضایی کشور فعالیت داشته است. از جمله مسئولیت های او در قوه قضائیه می توان به ریاست محاکم عمومی تهران و ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات اشاره کرد.

ایشان در سال 1388 توسط مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد. 

او برای شرکت در انتخابات چهارمین و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد، و به دلیل عدم حضور در امتحان اجتهاد، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.