اگر شما نیز به دنبال خرید دوربین مداربسته و نصب این دوربین ها در فضای خانه و محل کار خود هستید این مطلب به شما کمک می کند که بهترین انتخاب ممکن در میان انواع دوربین مداربسته موجود در بازار را داشته باشید.

امروزه بحث امنیت و حفاظت تصویری از فضاهای مختلف شهری به کاری تخصصی و بسیار حساس تبدیل شده است. با گسترش شهرها و همچنین افزایش تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ شاهد افزایش تقاضا برای بالا بردن امنیت و ایجاد بسترهای نظارت محیطی در میان عموم مردم هستیم. اگر ده سال پیش نصب  دوربین مداربسته  تنها در اماکن بزرگ دولتی مورد استقبال قرار می گرفت، امروز استفاده از این دوربین ها در ساختمان های شخصی نیز به وفور یافت می شود.

اگر شما نیز به دنبال خرید دوربین مداربسته و نصب این دوربین ها در فضای خانه و محل کار خود هستید این مطلب به شما کمک می کند که بهترین انتخاب ممکن در میان انواع دوربین مداربسته موجود در بازار را داشته باشید.

انواع دوربین مداربسته

اول از همه باید به بررسی انواع دوربین مداربسته بپردازیم تا بفهمیم  این دوربین ها برای چه نوع محیط‌هایی استفاده می‌شوند. دوربین‌های مداربسته از لحاظ دسته بندی کلی به دو نوع زیر تقسیم می‌شود:

* دوربین مداربسته آنالوگ

هر کدام از این دسته بندی ها مدل‌های مخصوص فضای داخلی و خارجی دارند که بسته به محیط مورد استفاده، باید آن را انتخاب کنیم.  این دوربین‌ها عموما به یک ضبط کننده دیجیتال (DVR) وصل می شوند تا بتوان ویدیوهای آنها را پردازش و ذخیره کنند.

 

عامل مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که دوربین‌های تحت شبکه تصاویر شفاف‌تر و با کیفیت تری تولید می‌کنند. در واقع، حتی بی کیفیت ترین و ضعیف‌ترین دوربین‌های تحت شبکه، رکوردهای با کیفیت تری از دوربین‌های HD تولید می‌کنند. البته همه ساختمان‌ها برای نصب دوربین تحت شبکه مناسب نیست چون یا خیلی وسیع هستند یا دارای اشیائی هستند که در سیگنال‌های دوربین مداخله کرده یا آن را مسدود می‌کند.

دوربین مداربسته بیسیم

اگر به دنبال نصب آسان و بدون سیم کشی هستید دوربین‌های wifi یا دوربین مداربسته بیسیم گزینه مناسبی برای شما به حساب می آید. به طور کلی  دوربین‌های wifi  را به دو دسته اصلی تقسیم می کنند.

الف: دوربین مداربسته بدون دستگاه مرکزی: این دوربین‌ها از طریق تکنولوژی wifi به یک اکسس پوینت wireless متصل می‌شوند و تصاویر را در شبکه پخش می‌کنند. منبع ذخیره سازی تصاویر در این دوربین‌ها کارت حافظه‌ای می‌باشد که در این دوربین‌ها قرار می‌گیرد.

ب: دوربین مداربسته با دستگاه مرکزی: این دوربین‌ها به صورت بیسیم به یک دستگاه مرکزی بیسیم متصل می‌شوند و منبع ذخیره سازی آن‌ها هارد دیسکی می‌باشد که درون دستگاه مرکزی بیسیم تغذیه می‌شود.

این دسته بندی بسیار کلی است و در میان آن می توان دوربین های مداربسته را به انواع دیگری مانند  دوربین مدار بسته دام  ،  دوربین مدار بسته اسپید دام ،  دوربین مدار بسته بولت  و ... نیز تقسیم کرد.

نوع دیگری از دوربین های مداربسته که این روزها با شیوع ویروس کرونا مورد استقبال زیادی قرار گرفته است،  دوربین حرارتی  است که قابلیت تشخیص دمای افراد و اشیا محیط را دارا است.

حال با دانستن این اطلاعات باید در مورد برند و ویژگی‌های دوربین‌ها هم اطلاعاتی بدست بیاوریم تا بهترین خرید را داشته باشیم. در اینجا چند برند محبوب و با کیفیت دوربین مداربسته که هم از کیفیت بالایی برخوردار است و هم شامل گارانتی می‌باشد را معرفی می‌کنیم.

نحوه انتخاب بهترین دوربین مداربسته

نکته مهم در انتخاب دوربین مداربسته این است که برای یک انتخاب بهینه باید با توجه به شرایط و نیاز و همچنین میزان هزینه انتخاب  خود را انجام دهید. درواقع نکاتی را که هنگام انتخاب و خرید دوربین مدار بسته باید به آن دقت کنید به شرح زیر است؛

1- نیاز خود را به خوبی بشناسید: یعنی به خوبی مشخص کنید به چه دلیل نیاز به نصب دوربین مداربسته دارید؟ آیا در پروسه امنیت و حفاظت تصویری نیاز به شناسایی چهره‌ها دارید؟ نصب دوربین شما در فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد صورت می‌گیرد یا برای مثال در یک پارکینگ بسیار خلوت؟ آیا فضای مورد نظر شما نیاز به دوربین دید در شب دارد؟  

پاسخ دقیق به این سوالات به شما کمک می کند که دقیقا مشخص کنید چه نوع دوربینی را باید در فضای مورد نظرتان نصب کنید.

2- کیفیت سنسور بکار رفته در دوربین و تاثیر آن بر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته: معمولا هرچه سنسور یا CCD بکاررفته در دوربین‌های مدار بسته بزرگتر باشد، تصویری با کیفیت‌تر توسط لنزهای آن ضبط خواهد شد. کاملا واضح است که کیفیت بالای تصویر از جمله مهمترین خواسته های نصب دوربین مداربسته است اما فاکتور دخیل در انتخاب بهترین کیفیت میزان هزینه ای است که شما می توانید برای این کار تقبل کنید.

3-  سطح نور محیط:  دوربین‌های مدار بسته با واحد لوکس پایین‌تر به میزان نور کمتری برای ضبط تصویر نیاز دارند و همچنین دوربین‌های مادون قرمز در تاریکی مطلق نیز قابلیت تصویربرداری از محیط را دارند. این روزها حتی دوربین‌هایی مجهز به تکنولوژی استارلایت قابلیت ضبط تصویر رنگی در تاریکی مطلق را نیز دارند. بنابراین هرچه سطح نور محیطی که شما نیاز به نصب دوربین مداربسته درآن را دارید کمتر باشد هزینه های شما برای استفاده از تکنولوژی های تصویر برداری دید در شب نیز بیشتر می شود.

میزان کیفیت تصویر: کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته مستقیما با کاربرد و بودجه خریدار بستگی دارد. ممکن است در بعضی موارد تنها برای کنترل و نظارت بر فعالیت کارکنان نیاز به نصب دوربین داشته باشید. در این موارد بالا بودن کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته اهمیت چندانی برای شما نخواهد داشت. از این رو بودجه کمتری باید برای نصب آن‌ها صرف نمایید.

5- نیاز دارید تصاویر را کجا تماشا کنید: برخی برندها و دوربین‌های مدار بسته اهمیت زیادی برای امکانات نرم افزاری برای گوشی‌های موبایل قائل نیستند. حتما قبل از انتخاب برند به موارد اینچنینی نیز دقت نمایید. کاملا واضح است که اگر نیاز به نمایش تصاویر به صورت آنلاین بر روی گوشی های موبایل با اینترنت همراه موبایلان را دارید باید کمی به هزینه های بیشتر نیز فکر کنید.

6- هزینه های جانبی نصب و راه اندازی: لازم است بدانید که دوربین تنها بخشی از سیستم دوربین مدار بسته در یک محیط است. درواقع علاوه بر دوربین ها، مواردی چون: کابل کواکسیال یا کابل شبکه، پاور، سوئیچ، دستگاه ذخیره کننده، هارد و . . . در کنار هم یک سیستم نظارتی را ایجاد می‌کنند. در بسیاری از فروشگاه‌ها پک آماده نصب برای خرید هرچه راحت‌تر و رفاه حال مشتریان فراهم شده است.

7-  خرید دوربین‌های مدار بسته با ضمانت نامه معتبر: اگر به خرید دوربین مداربسته اقدام کرده‌اید، باید از فروشنده ضمانت‌نامه نیز بخواهید. برندهای معتبری مانند انواع دوربین مداربسته هایلوک، های ویژن و...، اقلام خود را با گارانتی بلندمدت ارائه می‌دهند.  ضمانت نامه نشان دهنده اصالت کالا است و تنها شرکت‌های معتبر، گارانتی و خدمات پس از فروش بلندمدت را در اختیار مشتریان خود قرار خواهند داد.

بعد از انتخاب دوربین مداربسته شما به خدمات   نصب دوربین مدار بسته  احتیاج خواهید داشت. شرکت مهر تجارت از ابتدای انتخاب دوربین مداربسته تا نصب و پشتیبانی خدمات پس از نصب دوربین مداربسته در کنار شما خواهد بود.

کدام برند دوربین مداربسته؟

برندهای بسیار زیادی در حال حاضر در سرتاسر دنیا تولید کننده دوربین های مداربسته هستند. در این میان شرکت هایک ویژن  را می توان پیشتاز تکنولوژی های نوین در زمینه دوربین های مداربسته دانست که در ایران نیز انواع دوربین های این شرکت در بازار موجود است. شرکت مهر تجارت جهان گستر نماینده رسمی شرکت هایک ویژن در ایران می تواند به شما  ضمانت می دهد که از ابتدای انتخاب دوربین مداربسته تا نصب و پشتیبانی از این خدمات همراه شما خواهد بود. با مراجعه به وبسایت این شرکت به آدرس  (https://hiktejarat.com ) می توانید انواع دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی آن را مشاهده کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.