قتل یک سیاه پوست دیگر در شهر آتلانتا آتش اعتراض ها را در آمریکا بار دیگر شعله ور کرد.

 

به گزارش جماران به نقل رویترز، معترضان آمریکایی در اعتراض به قتل یک جوان توسط پلیس در زمان فرارش برای جلوگیری از بازداشتش،  اعتراضکرده و ضمن بستن یک بزرگراه در شهر «آتلانتا» یک رستوران را آتش زدند.

معترضان رستورانی را آتش زدند که پلیس از نزدیکی آن به سمت این جوان شلیک کرد.

برخی منابع گفتند که پلیس شهر آتلانتا در آمریکا با شلیک گلوله یک سیاه پوست 27 ساله ساکن این شهر را به قتل رساند.

در حالی‌که هنوز تظاهرات علیه قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی که چندی قبل به دست ماموران پلیس شهر «مینیاپولیس» کشته شد ادامه دارد، رسانه‌ها از قتل یک سیاه پوست دیگر در این کشور خبر می‌دهند.

«دفتر تحقیقات جورجیا» به نقل از اداره پلیس شهر آتلانتا از کشته شدن یک مرد سیاه پوست حین پارک خودرو در محوطه یک رستوران در جمعه شب به وقت تهران خبر داد. پلیس منطقه اعلام کرد که فرد کشته شده «ریچارد بروکس» 27 ساله نام داشت و بعد از تلاش پلیس برای انجام یک آزمایش خواب آلودگی و ممانعت وی ، ماموران تلاش می‌کنند وی را به زندان ببرند.

 پس از مقاومت این فرد سیاه پوست و جر و بحث با ماموران ، پلیس به سمتش شلیک می کند. فیلم‌های منتشر شده نیز از تلاش ریچارد بروکس برای گریز از چنگال پلیس و سپس به زمین افتادن و مرگ وی حکایت دارد. پلیس جورجیا اعلام کرده که این شخص بعد از این حادثه به بیمارستان انتقال داده شد، اما بعد از عمل جراحی درگذشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مردم بعد از شنیدن خبر این حادثه در محل این ماجرا جمع شده و اعتراض کردند. به گفته مقامات پلیس، این مامور پلیس چهل و هشتمین پرسنلی است که با تیراندازی علیه یک فرد از آغاز سال جاری تاکنون موجب شده تا دفتر تحقیقات جورجیا وارد عمل شد.

«کیشا لانس پوتمس» شهردار شهر آتلانتا گفت که وی استعفای فوری«اریکا شیلدز» رئیس پلیس شهر را در پی مرگ بروکس پذیرفته است. 

با فرا رسیدن شب معترضان در مرکز ایالت «جورجیا» تجمع کردند و رستورانی که از نزدیکی آن پلیس به سمت جوان سیاه پوست تیراندازی کرد را به آتش کشیدند. آتش سوزی پیش از رسیدن آتش نشانی به همراه نیروهای پلیس به مدت 45 دقیقه طول کشید و رستوران تبدیل به تلی از خاکستر شد.

وکلای مدافع بروگس گفتند که وی یک دختربچه دارد که قرار بود روز گذشته جشن تولد برایش بگیرد.

معترضانی که در محل تیراندازی جمع شده بودند خواستار توجیه اتهام جنایی علیه نیروهای پلیس قاتل بروکس شدند.

از سوی دیگر،  که به تازگی نیز یک ویدئو از خشونت پلیس «اوکلاهما» علیه یک مرد سیاهپوست ۴۲ ساله منتشر شد. طبق گزارش شبکه «ان بی سی نیوز»، در این کلیپ ویدئویی که مربوط به ماه می سال ۲۰۱۹ (۳۱ اردیبهشت ۹۸) است، دو افسر پلیس سفیدپوست را در حالی نشان می‌دهد که «دریک اسکات» مرد سیاهپوست ۴۲ ساله اوکلاهما را بر روی زمین انداخته‌اند و در پاسخ به وی که می‌گوید نمی‌تواند نفس بکشد و خواهان دسترسی به داروهایش است، می‌گویند که برایشان اهمیتی ندارد که او نمی‌تواند نفس بکشد.

این در حالی است که اعتراض ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان نزدیک به سه هفته پیش در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر «مینیاپولیس» آمریکا آغاز شد. در این تصاویر یک مامور پلیس با نام درک شاون زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاهپوست که جورج فلوید نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید، ۴۶ ساله زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه این مرد سیاهپوست بیهوش می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.