معاون استاندار یزد با تاکید بر اهمیت نقشه آمایش علمی بر اساس اسناد بالادستی در تعیین چشم انداز استان، از تدوین سند آمایش علم و فناوری استان با هدف توسعه نوآوری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی زینی وند در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد بیان کرد: یکی از کاستی‌های مهم برای اجرای اثربخش طرح و برنامه های مختلف در کشور عدم وجود سند آمایش است که خوشبختانه تدوین این سند در استان یزد مورد توجه قرار گرفته و مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی افزود: سند آمایش استان منطبق بر واقعیت ها و نگاه کارشناسی جمع بندی شده است و باید مولفه های آن به گفتمان مدیران و افراد موثر در جهت دهی تصمیم گیری‌های استان یزد تبدیل شود تا برنامه ریزی‌های پیش‌رو نیز بر اساس این موضوع روشن و مشخص شود.

زینی وند اظهار داشت: با توجه به پیشرفت های علمی و توسعه فعالیت های دانش بنیان در سطح دنیا نیاز جامعه امروز ما آمایش در زمینه فناوری و نوآوری است و اگر به این موضوع توجه نشود ظرفیت های شاخص استان در حوزه های علمی و پژوهشی نیز به نتیجه موثری نخواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش نویس سند آمایش و تجربه سایر استان ها در این زمینه فرآیند تدوین سند آمایش علم و فناوری استان با محوریت کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در دستورکار قرار گرفته تا بر این اساس بتوانیم به وضعیت شفاف و جهت دهی به توانمندی های شاخص در این حوزه دست پیدا کنیم.

معاون‌استاندار یزد گفت: لازم است تصمیم‌گیری در زمینه سیاست‌های‌پژوهشی استان نیز در قالب این کارگروه ساماندهی و موارد منتخب برای تائید نهایی به شورای برنامه ریزی استان ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد ضمن تاکید بر دعوت از نمایندگان بخش خصوصی در این کارگروه یادآور شد: اعتبارات پژوهشی استان نیز به جای هزینه در فعالیت های جزئی بر پروژه های اثربخش از جمله سند آمایش علم و فناوری متمرکز شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.