به گزارش ایرنا، کمال دهقانی فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آمریکا در جنگ برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و حمایت از عربستان سعودی در جنگ با یمن هم شکست خورده است.
وی در ادامه با تبیین اوضاع سیاسی کشور تصریح کرد: اکنون زمان بازی ‌های سیاسی و دعواهای حزبی نیست و همه باید از دولت حمایت کنند تا با پشتوانه قوی از اقتدار نظام در مقابل دشمنان دفاع کند.
وی با بیان اینکه طرح سئوال از رئیس جمهوری توسط تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برهه کنونی مناسب نبود، ادامه داد: همه نمایندگان سئوال کننده از یک جناح سیاسی هستند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انقلاب ایران دستاوردهای زیادی داشت، اظهار داشت: نباید فقط نیمه خالی لیوان را دید و صرفا روی کاستی های موجود تمرکز کرد.
دهقانی فیروزآبادی خاطر نشان کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب و 40 سال اخیر در موضوع سیاست خارجی و اقتدار به جایگاه بالایی رسید؛ برای مثال تعدادی از سفیران کشورهای مختلف از اینکه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عنوان دیپلمات در مقابل پنج کشور غربی از حقانیت ایران به خوبی دفاع کرد ابراز خرسندی کردند.
وی در ادامه نداشتن طرح آمایش سرزمین را یکی از مهمترین مشکلات کشور در بخش ها و مناطق مختلف دانست و افزود: هر چند حامی رئیس جمهوری هستم اما معتقدم تیم اقتصادی دولت نیازمند بازنگری و ترمیم است.
وی ادامه داد: دولت ها باید با تامین زیرساخت های لازم، شرایط مطلوبی را برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی، توسعه صادرات و تشویق اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور به سرمایه گذاری فراهم کند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تبعیض، فقر و فساد سبب از بین رفتن اعتماد عمومی می شود و ضربه شدیدی به نظام وارد خواهد کرد، از این رو باید با وضع قوانین و مقررات و نظارت دقیق بر حسن اجرای آنها اجازه تبعیض در جامعه داده نشود.
دهقانی فیرزآبادی، دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب های مدیران دولتی را نادرست خواند و تصریح کرد: مجلس با رای اعتماد به وزیران در انتخاب آنان نقش و پس از آن حق سئوال و استیضاح دارد؛ البته اینکه مجلس وزیری را پس از 6 ماه استیضاح کند را درست نمی دانم.
نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری قطعی شدن افزایش تعداد نمایندگان استان از چهار به 6 نفر اظهار داشت: اصلاح حوزه های انتخابیه استان نیز تا چند روز آینده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد؛ در این خصوص چند الگو مدنظر است که شخصا با استانی شدن انتخاب نمایندگان موافقم.
دهقانی فیروزآبادی همچنین با یادآوری مشکل تامین آب شرب برای استان و به خصوص 300 روستای شهرستان تفت افزود: در این زمینه نیازمند شبکه یکپارچه آبرسانی هستیم.
وی با ابراز گلایه از آنچه شخم زدن منطقه شیرکوه و دیگر مناطق بالادست تفت با صدور مجوز بهره برداری از معادن عنوان کرد، ادامه داد: بهره برداری از معادن باید با مطالعه دقیق و کارشناسی در دورافتاده ترین مناطق صورت گیرد و نباید محیط زیست و سلامت مردم را به مخاطره اندازد.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.