به گزارش ایرنا، رقیه کرمانیان روز پنجشنبه در نشست آموزشی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان با موضوع گردشگری افزود: نقش مشارکت عمومی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری غیرقابل انکار است.
وی بر لزوم برگزاری نشست های دوره ‌ای شوراها برای اشتراک تجربیات و استفاده از نظرات مختلف در امور روستایی تاکید کرد.
معاون فرمانداری اردکان اظهار داشت: گردشگری روستایی یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است و باید مورد توجه جدی دهیاران و اعضای شوراها قرارگیرد.
کرمانیان بیان داشت: نقش مشارکت عمومی در حراست از جاذبه‌های تاریخی و نیز توسعه زیرساخت‌های گردشگری غیرقابل انکار است و هنر دهیاران و اعضای شوراها، مشارکت‌دهی بیش‌تر مردم در این امور است.
وی با اشاره به اینکه موضوع گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت ارزشمند و تجارت پرسود تلقی می‌شود، بر لزوم برنامه‌ریزی دهیاران در این حوزه تاکید کرد.
معاون فرمانداری اردکان اظهار داشت: اردکان در بین شهرستان‌های استان از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بسیار مهمی برخوردار است و پرداختن به موضوع گردشگری و جذب توریسم می‌تواند موجب توسعه و ایجاد درآمد پایدار در روستاها شود.
کرمانیان وجود برخی اختلاف ‌نظرها و تفاوت دیدگاه‌ ها در بین مسئولان را طبیعی و لازمه پیشرفت دانست و تصریح کرد: دهیاران و اعضای شوراها باید از طریق ایجاد تعامل، همدلی و هماهنگی با مسئولان ارشد شهرستان، حداکثر خدمات ممکن را به روستاییان ارائه کنند.
در این نشست، آموزش‌هایی در خصوص توسعه گردشگری، ایجاد بوم‌گردی‌ها، کسب درآمد دهیاری‌ها از طریق فعالیت در حوزه گردشگری و ... توسط سمیه منتظری، مشاور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و دهیار برتر استان در سال 96 ارائه شد.
در شهرستان اردکان 27 دهیار مشغول فعالیت هستند .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.