رضا نارگانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پایان سال تحصیلی، پر کردن اوقات فراغت صدها کودک و جوان و نوجوان یکی از مهمترین دغدغه های خانواده های بافقی و دستگاههای متولی در این شهرستان است.
وی با بیان اینکه زندگی یکنواخت برای این قشر، طراوت را از آنها می گیرد افزود: تحقیقات اجتماعی نشان می‌دهد یکی از عوامل مهم بزهکاری در نوجوانان، خالی بودن اوقات فراغت آنهاست و در این ایام است که زمینه های پذیرش رفتارهای ناهنجار، اعتیاد و انجام جرایم شکل می‌گیرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق خاطرنشان کرد: یکی از روش هایی که می‌تواند اوقات فراغت افراد جامعه را زیر پوشش قرار داده و بسیاری از ضعف ها و کمبودهای جسمانی و روانی را رفع و درمان کند، ورزش و تفریحات سالم برای قشر جوان و نو جوان است.
این مسوول صرف اعتبار در حوزه ورزش را نوعی سرمایه گذاری خواند و از خیران ورزش دوست خواست تا در این حوزه ورود پیدا کنند و باقیات الصالحات از خود به یادگار بگذارند.
وی با بیان اینکه ثواب ایجاد فضای ورزشی و فرهنگی کمتر از ساخت مدرسه و مسجد نیست گفت: سوق دادن خیران به این حوزه نیازمند فرهنگ سازی است و آنها باید بدانند حتی اگر یک جوان را از لغزش و آسیب های اجتماعی نجات دهند اجر دنیوی و اخروی دارند.
نارگانی یاد آور شد: سال گذشته بیش از 6 میلیارد ریال از سوی باشگاه فرهنگی و ورزشی سنگ آهن به ورزش شهرستان بافق کمک شد که قابل تامل است و صرف تامین زیر ساخت های ورزشی شد تا از آثار آن نسل های آینده هم بهرمند شوند.
وی از برگزاری ستاد امور جوانان در بافق نیز خبر داد و افزود: در سال جاری چهار ستاد برگزار شده و کارگروهای زیر پوشش این ستاد، ساماندهی جوانان سطح شهرستان را بر عهده دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق ادامه داد: دبیرخانه ستاد امور جوانان بر عهده اداره ورزش و ریاست آن در شهرستان ها برعهده فرماندار و در کشور ، شخص ریاست جمهوری است.
نارگانی همچنین با بیان اینکه 6 باشگاه بدن سازی در شهرستان بافق فعال است گفت: تمامی آنها دارای مجوز هستند و همه ورزشکاران و مربی ها زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند.
36 هیئت ورزشی در بافق وجود دارد که 19 هیات، فعال و بقیه نیمه فعال یا از فعالیت کمتری برخوردارند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.