به گزارش ایرنا، امیرولی عضدزاده روز سه شنبه در اولین نشست کمیته مناسب سازی بخش خرانق با هدف به کارگیری تدابیر لازم به منظور بهره مندی مطلوب تر معلولان و سالمندان از امکانات و خدمات موجود در این بخش و تحقق اهداف ' شهر بدون مانع و دوستدار سالمند' این مطلب را بیان کرد.
وی با بیان اینکه مناسب سازی، خاص افراد دارای معلولیت نیست، اضافه کرد: افراد مختلفی در طول سال دچار بیماری می شوند، قطعا نیازمند استفاده از اماکن خاص هستند و همچنین مناسب سازی، کودکان نو پا، زنان باردار و سالمندان را نیز در بر می گیرد.
این مسئول افزود: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان و جشنواره شهید رجایی ادارات و دستگاه های مختلف موظف هستند نسبت به مناسب سازی فضا برای تردد معلولان و سالمندان اقدام کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این مناسب سازی معابر برای تردد معلولان نیز به جد در دستور کار قرار دارد که در این مدت اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است.
دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان با برشمردن اهداف تشکیل ستاد مناسب سازی و تشریح قوانین موجود در این حوزه، بررسی وضعیت موجود اماکن عمومی، پارک ها ، مساجد ، تکایا و بقاع متبرکه بخش خرانق را ضروری دانست و بر ارائه راهکارهایی در جهت دستیابی به این هدف و تسهیل دسترسی معلولان و سالمندان به امکانات شهری تاکید کرد.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم شهرها و روستاهای شهرستان دوستدار معلولان و سالمندان باشند ، اظهار داشت: در چنین شهرها و روستاهایی ، میان انسان‌های عادی و معلولان در بهره مندی از حقوق شهروندی تفاوتی وجود ندارد، اگر بتوانیم این شرایط را در شهرها ایجاد کنیم، قطعا می‌توانیم بگوییم سیاست‌ها و اهدافی که برای کمیته مناسب سازی در کشور، استان و شهرستان‌ها تدوین شده است را عملیاتی کرده‌ایم.
عضدزاده افزود: می بایست مناسب سازی محیط شهری و روستایی را یک فرهنگ بدانیم تا با فرهنگ مناسب، بستر تحول در جامعه فراهم شود.
وی از بخشدار، اعضای شورا، دهیاری ها و دیگر متولیان دولتی و غیردولتی بخش خرانق خواست در خصوص مناسب سازی فضاهای اداری و عمومی ، پارک ها ، مساجد و حسینیه ها ، اماکن مذهبی ، تاریخی و سیاحتی ، جهت دسترسی آسان معلولان و سالمندان طبق استانداردهای مناسب سازی اقدام کنند.
جاوید عیدانی بخشدار خرانق نیز مناسب سازی محیط را از جمله مهمترین وظایف مسئولان و متولیان شهری و روستایی دانست و گفت : لازم است معلولان و سالمندان هم مانند سایر شهروندان از امکانات استفاده کنند و این جزو حقوق شهروندی آنهاست.
در ادامه تنی چند از مسئولان بخش خرانق پیشنهادهای خود را در رابطه با چگونگی اجرا و دستیابی به هدف شهر بدون مانع و دوستدار سالمند بیان کردند.
بهزیستی بیش از 2 هزار معلول و 300 خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش دارد .
مرکزشهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.