به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز دوشنبه در شورای اطلاع رسانی استان یزد اظهار داشت: مسئولان دستگاه های مختلف باید مکانیسم های پاسخگویی و اطلاع رسانی شفاف به افکار عمومی را تقویت کنند و در این زمینه شورای اطلاع رسانی، شورای هماهنگی روابط عمومی ها و خانه مطبوعات می توانند در بسترسازی انجام این موضوع به مدیران کمک کنند.
وی ضعف اطلاع رسانی را عامل مهمی در بی اطلاعی مردم از اقداماتی که توسط دستگاه های اجرایی در زمینه های مختلف صورت می گیرد، عنوان کرد و یادآور شد: در ارتباط با کاهش مشکلات تامین آب و سایر مسائل استان در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قدم های موثری برداشته شده اما اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.
طالبی ادامه داد: در آستانه روز خبرنگار با هماهنگی شورای روابط عمومی ها و فعالان عرصه رسانه می توان فاصله میان روز خبرنگار تا هفته دولت را به فضایی با رویکرد اطلاع رسانی به افکار عمومی جامعه تبدیل کرد و لازم است در این زمینه برنامه ریزی صورت گیرد.
در ادامه این نشست کارشناس مرکز افکارسنجی(ایسپا) جهاد دانشگاهی استان یزد گزارشی از برنامه ریزی برای انجام یک نظرسنجی در خصوص مشکلات و موضوعات مرتبط با آب استان بر اساس مفاهیم مرتبط با سرمایه اجتماعی را مطرح و پرسشنامه پیشنهادی برای این نظرسنجی را ارائه کرد که در خصوص پرسش های مطرح در آن بحث و تبادل نظر شد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز از برنامه ریزی برای ایجاد دبیرخانه پاسخگویی مسئولان به رسانه ها و افکار عمومی همزمان با هفته دولت در استان خبرداد.
علی صالحی گفت: در این راستا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده هر یکشنبه نشستی با حضور یکی از مسئولان برای پاسخگویی به پرسش های اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.
در این جلسه برگزاری نشست هماهنگی برای برگزاری آیین روز خبرنگار مطرح و مقرر شد برای هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در تجلیل از خبرنگاران تخصصی حوزه های مختلف تصمیم سازی شود.
/6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.