سید علی نوروز زاده روز یکشنبه در جلسه چشم انداز توسعه شهری بافق، هدف از برگزاری این نشست را آگاهی بخشی و افزایش سطح اطلاعات مردم در رابطه با توسعه شهر و همچنین مشارکت آنان در توسعه و آبادانی حوزه شهری عنوان کرد.
وی افزود: شهرسازی مشارکتی، روی جنبه های مختلف فکری، اجرایی، تخصصی، انسانی، مالی، مدیریتی و ... تکیه دارد.
شهردار بافق همچنین با اشاره به اینکه استفاده‌ از برخی ایده ها برای بهتر زیستن انسانها موثر است تصریح کرد: لازم است با مشارکت متخصصین توانمند، مسوولین و اندیشمندان در جلسه مداوم و دوره ای در راستای تدوین چشم انداز توسعه شهر بافق گام برداریم.
او از بافق به عنوان یکی از زیباترین شهرهای تاریخی و باغ شهر یاد کرد و افزود: وجود باغات، نخلستانها، قنوات، بنای تاریخی، آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) نشانگر این ادعاست.
این مسوول خاطر نشان کرد:ظرفیت های این شهرستان می تواند شهری بی نظیر در رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگر و ثمر بخش بودن در پویایی اقتصاد باشد.
شهرداربافق گفت: در طرح جامع و بلند مدت شهری، توسعه آینده شهر، پهنه بندی و زمینها شهر بافق در آن دیده شده است.
وی افزود: طرح جامع در گذشته طرحی با جریان سیاسی سنتی بود اما تجربه نشان داده است که طرح جامع با این سبک و سیاق کارایی لازم را ندارد.
نوروز زاده افزود: در طرح جامع شهری نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی،تجهیزات و نیازهای عمومی شهری، برای ایجاد تأسیسات و تجهیزات و همچنین تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویتهای مربوط به آن تعیین می‌شود.
شهردار بافق اضافه کرد: توسعه پایدار، ارزش آفرینی و توجه به مسائل شهر و مشارکت مردمی در طرح جامع شهری نهادینه شده است.
وی ابراز امیدواری کرد شهروندان بافقی با ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود شهرداری را در رسیدن به اهداف بلند مدت یاری رسانند.
نوروززاده یاد آور شد: دغدغه مردم در گذشته برای چگونگی اجرای طرح ها قابل تقدیر بود اما امروز این موقعیت فراهم شده است تا تمامی شهروندان دیدگاههای خود را برای هر چه بهتر شدن اجرای طرح ها، مطرح کنند.
وی ابراز امیدواری کرد دغدغه ها در قالب طرحی کامل و جامع آماده شود و الگوی راه برای توسعه همه جانبه و پیشرفت بافق باشد.
شهردار بافق توجه به مباحث اشتغال، توسعه پایدار شهر، میراث فرهنگی، گردشگری، توسعه متوازن شهر و کمبود آب را از مهمترین مسایل در طرح عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همراهی و مشارکت مردم خروجی مناسبی برای اجرای طرح مدنظر قرار گیرد.
شهرستان بافق در حوزه های گردشگری مذهبی، بوم گردی، آثار تاریخی و طبیعی، و گردشگری سلامت از ظرفیت های خوبی برخوردار است و سالانه دهها هزار نفر از فضاهای گردشگری این شهرستان دیدن می کنند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.