به گزارش ایرنا ، سردار 'تقی مهری' در سخنرانی بین 2 خطبه نماز جمعه شهر یزد گفت: در سال 84 حدود 28هزار نفر بر اثر تصادفات در جاده ها جان باختند که این آمار در پایان سال گذشته به 16 هزار و 200 نفر کاهش یافت .
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه هم اکنون 33 میلیون وسیله نقلیه شامل 22 میلیون خودرو و 11 میلیون موتورسیکلت در کشور تردد می کنند
تصریح کرد: با وجود کاهش تعداد کشته های ناشی از تصادفات، کشته شدن یک نفر هم برای کشور زیان بار است و باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، این معضل، کنترل شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 254 نفر بر اثر تصادفات در استان یزد کشته شدند افزود: در 2 ماه امسال هم 48 نفر در تصادفات این استان در حوادث درون شهری و برون شهری جان باختند.
این مسئول انتظامی ، 66 درصد کشته های یزد را راکبان موتورسیکلت اعلام کرد و یادآور شد: 67 درصد این افراد بین 21 تا 50 سال یعنی در سن کار و تلاش قرار دارشتند ضمن آنکه 70درصد این کشته ها مردان بوده اند.
فرمانده راهنمایی و رانندگی کشور سرعت غیرمجاز ، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو را عمده ترین عوامل تصادفات در استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: امام خمینی( ره) تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی را حرام دانسته اند بنابراین موتور سواران، داشتن کلاه ایمنی و خودرو سواران، بستن کمربند ایمنی را فراموش نکنند.
مهری با اشاره به مسافرت های تابستانی و گرمای هوا در جاده ها گفت: با توجه به اینکه بین 37 تا 40 درصد تصادفات در تابستان ، ناشی از خستگی و خواب آلودگی است رانندگان محترم در مسیرهای طولانی حتما برای استراحت توقف کنند.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.