به گزارش روز شنبه روابط عمومی این سازمان ، یدالله جوادپور گفت :در سال جاری نزدیک به 450هزار تن محصولات سبزی وصیفی از قبیل خیار سبز ،گوجه فرنگی ،فلفل دلمه ،بادمجان ،توت فرنگی و 16میلیون از انواع گل های زینتی شاخه بریده و یکهزار و 700تن قارچ در گلخانه های استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 20هزار نفر اشتغالزایی مستقیم در گلخانه های استان ایجاد شده است، افزود: پرداخت تسهیلات ساخت گلخانه ، تسهیلات سرمایه در گردش ، آموزش گلخانه داران، صدور پروانه تاسیس وبهره برداری گلخانه از اهم حمایت های سازمان جهاد کشاورزی از گلخانه داران است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه انواع روش های کاشت در خاک، کاشت در گلدان و بسته ها با حجم مشخص، هیدرویونیک و آکواریونیک در گلخانه های استان اجرا می شود ،تصریح کرد: روش های آبیاری در گلخانه های استان، نوین و از نوع آبیاری تحت فشار و یکی از راهبردهای استفاده بهینه از آب است .
استان یزد با دارا بودن یکهزار و 550 هکتار گلخانه در رتبه دوم کشوری به لحاظ تولید محصولات کشاورزی در فضای کنترل شده و مرتبه سوم در زمینه سطح زیرکشت گلخانه ای قرار دارد.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.