حجت اسدی روز سه شنبه در جلسه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان در سال 1397 افزود: سال گذشته تعداد قابل توجهی از آرای صادره محاکم دادگستری به مجازات هایی از قبیل مراقبت الکترونیک و خدمات عمومی رایگان اختصاص یافت که خیلی موثر بود.
وی با اشاره به اینکه در سال جدید کاهش 20 درصدی جمعیت زندان های استان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: برای تحقق آن اقدام هایی با همکاری دادگستری و سازمان زندان ها انجام شد و قضات آرای خوبی در چارچوب موازین قانونی صادر کرده اند.
این مسوول بدون اشاره به آمار تصریح کرد: صدور آرای حبس جایگزین و اقدام های انجام شده مناسب است ولی کافی نیست، درصدد هستیم در سال جاری آمار زندانیان را تا 500نفر کاهش دهیم.
اسدی همچنین از تشکیل دبیرخانه کاهش جمعیت کیفری زندان ها به صورت متمرکز در مرکز استان در راستای ارزیابی اقدام های به عمل آمده به صورت تخصصی خبر داد.
در ادامه مدیرکل زندان های یزد با بیان اینکه در سال 1396 تعامل سازنده ای بین مراجع قضایی و سازمان زندان ها وجود داشته است، از کسب عنوان چهارم یزد در بین استان ها در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان خبر داد.
رضا ذوالفعلی نژاد افزود: آمارها نشان می دهد به رغم رشد 9 درصدی ورودی افراد به زندان در سال 1396 نسبت به سال 1395 ، پنج درصد جمعیت کیفری زندان ها کاهش یافت.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت چهار هزار زندانی دارد که 85درصد آنها متربط با مواد مخدر هستند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.