به گزارش ایرنا ، محمد مهدی جوادیان زاده، روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب مهریز با بیان اینکه وضعیت بارندگی های استان نگران کننده است افزود: برای حل مشکل باید مردم منابع موجود را حفظ و در مدیرت مصرف همکاری کنند.
وی به طرح 100 درصدی مدیریت مصرف آب استان اشاره و ادامه داد: با موافقت کارگروه سازگاری با کم آبی ، با کاهش 50 درصدی مصرف در بخش کشاورزی ، 30 درصد کاهش مصرف در بخش صنعت و معدن و 20 درصد کاهش مصرف در بخش شرب و بهداشت می توان به 100 درصدی مدیریت مصرف رسید.
همچنین رئیس اداره منابع آب حوزه مرکزی شرکت آب منطقه ای یزد گفت: 581 چاه عمیق و نیمه عمیق در سه دشت زیر پوشش مهریز شامل دشت های یزد ، اردکان ، بهادران و ارنان و دهج به همراه 326 رشته قنات در حال استحصال منابع آب زیرزمینی است.
محمدحسین باقری افزود: دشت یزد ، اردکان که 25 درصد آن در مهریز واقع دارد با افت سالانه 95 میلیون مترمکعب بحرانی ترین دشت استان است و دومین دشت بحرانی نیز ، دشت بهادران مهریز محسوب می شود.
همچنین فرماندار مهریز گفت: در مدیریت مصرف آب باید همه افراد همکاری کنند و دستگاه های اجرایی این موضوع مهم را امسال در اولویت قرار دارند چون با ادارات پر مصرف آب برخورد می شود.
سید محمد رستگاری افزود: توسعه استان تحت تاثیر مسئله آب قرار گرفته و هرگونه اقدامی در راستای حفظ آن در توسعه پایدار یزد موثر است.
وی اظهار کرد: شهرداری ها نباید برای آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب استفاده کنند و در جداسازی انشعاب آب شرب از آبیاری فضای سبز باید سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
خشکسالی و کم آبی طی نزدیک به 2 دهه، خسارات سنگینی بر منابع اقتصادی مردم استان یزد و بویژه بخش کشاورزی وارد کرده است.
هم اکنون مهمترین نیاز حیاتی مردم این خطه، طرح انتقال آب برای مصرف شرب است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.