محمد جواد آقایی عصر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل به 14 واحد مسکونی در روستاهای ده عرب ، فراغه ، هروک و تیزک آسیب زد.
وی همچنین تخریب 30درصدی به زیرساخت های برق ، آب ، مخابرات و تخریب دیوارهای 20باب باغ در روستاهای ده عرب و فراغه را بخشی دیگر از خسارت وارده سیل دیروز بیان کرد.
آقایی بابیان اینکه سقوط چندین تیر برق و مخابرات در مناطق روستایی فراغه و ده عرب و همچنین آسیب 70 درصدی به 2 واحد مسکونی در روستاهای هروک و تیزک بخشی دیگر از خسارت ناشی از سیل دیروز بود تصریح کرد: سیل همچنین 50 درصد از راههای روستایی و عشایری را تخریب کرد.
بارش های کم درسالهای اخیر و افت آبهای زیر زمینی از یک سو و برداشت های بی رویه از منابع آبی این شهرستان در مناطق شمال فارس از سوی دیگر معضل بی آبی شهرستان ابرکوه را تشدید کرده است.
برای جلوگیری از تبعات بد کم آبی و بی آبی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه و شورای حفاظت منابع آب این شهرستان در 4سال گذشته تلاشهای خوبی کرده اند.
مدیریت در برداشت آب از 648 حلقه چاه کشاورزی با تجهیز 90درصد از کنتورهای هوشمند ، تجهیز بیش از سه هکتار باغات و اراضی به سیستم آبیاری نوین ، توسعه کاشت محصولات گلخانه ای و کم آبخواه، تدابیری بوده که برای استفاده و بهره وری بهتر آب بخش کشاورزی در شهرستان کویری ابرکوه توسط مسئولان ذیربط انجام شده است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.