مسعود شریعتی روز سه شنبه در نشست تخصصی «چالش ها و راهکارهای تعامل ورزش و رسانه» در راستای تدوین سند راهبردی توسعه ورزش استان افزود: فعالان رسانه ای حوزه ورزش بیش از سایر بخش ها در پرداختن به حاشیه ها اختیار عمل دارند، به طوری که حتی در برخی موارد توجه افراطی به موضوع های مختلف هم مانعی برای فعالیت آنها ایجاد نمی کند.
این مسئول با استقبال از نقد رسانه ها در خصوص وضعیت ورزش یزد خاطر نشان کرد: تدوین سند توسعه ورزش استان پیش از آغاز برنامه ششم توسعه شروع شد و تلاش می شود، سند اجرایی و عملیاتی باشد.
وی ادامه داد: برای تدوین این سند به طور حتم اسناد بالادستی حوزه ورزش و شرایط استان در بخش های مختلف ورزشی مدنظر قرار می گیرد.
شریعتی با بیان اینکه ورزش قهرمانی و همگانی را جدا از یکدیگر نمی دانیم، تصریح کرد: هر یک از این حوزه ها اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی خاص خود را دارد.
مدیرکل دفنر فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد نیز ورزش را یکی از کلیدواژه های مهم در موضوع آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: نقش ورزش در سلامت جامعه و کاهش آسیبهای اجتماعی غیرقابل انکار است.
فخرالسادات خامسی هامانه با تاکید بر لزوم مطالبه گری در بخش های محتلف از جمله ورزش افزود: نخستین رسالت رسانه ها اطلاع رسانی است و انتقاد نباید فرافکنی مسئولیتها باشد.
مدیرکل صدا و سیما مرکز یزد نیز گفت: نمی توان برای رسانه ها تعیین تکلیف کرد اما ارائه پیشنهاد و راهبرد می تواند رسانه ها را در انجام فعالیتها یاری کند.
احمد پهلوانیان با تاکید بر اینکه هر توسعه ای نیازمند بستر رسانه است، افزود: تببین ارتباط ورزش، صنعت و رسانه در استان یزد ضروری است و صنایع علاوه بر تبلیغات، برای رسیدن به منزلت اجتماعی نیازمند رسانه ها هستند و این مهم می تواند در ورزش پدیدار شود.
وی با یادآوری ضعف برخی هیات های ورزشی استان در حوزه روابط عمومی و رسانه تصریح کرد: باید به موضوع آموزش در روابط عمومی های ورزشی بیش از پیش توجه شود.
همچنین محمدحسن پیمانفر رئیس کارگروه تدوین سند راهبردی توسعه ورزش استان یزد گفت: برای تدوین سند به عنوان نقشه راه و چارچوب علمی اجرای برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان تاکنون یکهزار نفر ساعت نشست با صاحب نظران و فعالان حوزه های مختلف مرتبط با ورزش برگزار شده است.
در این نشست شماری از اصحاب قلم و صاحب نظران ورزش و رسانه به بیان دیدگاه های خود در خصوص جایگاه رسانه در تدوین سند راهبردی توسعه ورزش استان ارائه کردند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
7532/ 2047/
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.