دکتر محسن حرازی زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رایزنی‌هایی مختلف برای پد و آشیانه بالگرد پایگاه امدادی هوایی در استان صورت گرفت، امیداواریم بسترهای لازم برای راه اندازی این پایگاه فراهم شود.
وی با بیان اینکه انجام عملیات امداد و نجات در بافت تاریخی شهر یزد مشکل است، اظهار کرد: زیرا در برخی کوچه‌ها و معابر، امکان عبور و مرور دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادگر وجود ندارد ضمن اینکه بناهای بافت تاریخی یزد، به لحاظ نوع ساخت و ساز، آوار سنگینی دارد.
حرازی زاده در ادامه به فعالیت های جمعیت هلال احمر استان در ایام عید نوروز اشاره و گفت: 204هزار مسافرنوروزی از خدمات متنوع فرهنگی و امدادی پایگاههای نوروزی این جمعیت بهره مند شدند وهمچنین سه هزار و 109 مسافر فریضه دینی خود را در خیمه های نماز این جمعیت ادا کرده اند.
وی از میزبانی مسافران کودک در فضای دوستدار کودک این جمعیت خبر داد و اظهار کرد: در طول مدت فعالیت طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان، ایستگاه متعلق به نونهالان و کودکان راه اندازی شد که پذیرای بیش از چهارهزار و 60 کودک بود.
حرازی زاده با بیان اینکه در طول اجرای طرح یاد شده چهار هزار و 153 نفر نیز از خدمات ایستگاه‌های سلامت بهره مند شدند، ادامه داد: در این مدت 66 هزار عدد اقلام فرهنگی و آموزشی بین مسافران توزیع و 94هزار و 668 نقشه و 90 هزار بروشور هم توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: همچنین با اجرای طرح سحاب توسط همیاران جوان در پارک ها و تفرجگاه های شهرستانها به 2هزار و 100 نفر خدمات رسانی شد.
وی اظهار کرد: پویش ملی «نه به تصادفات جاده‌ای» حرکتی مثبت برای کاهش بروز تصادف جاده ای است و در این مدت 15 هزار و 300 نفر در استان به این پویش جاده‌ای پیوسته اند.
وی مجموع نیروهای عملیاتی هلال احمر استان یزد را نیز 466 نفر و آمبولانس‌های عملیاتی را نیز 47 دستگاه ذکر کرد.
2088 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.