محمد یارمند، روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی بخشداری مرکزی ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: برای این طرح ها 408 میلیارد و 273 میلیون ریال هزینه شده است.
وی افزود: این طرحها بیشتر ساخت فضاهای ورزشی ، فضای سبز، طرح های هادی ، روشنایی و دفع بهداشتی زباله هاست.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی از دغدغه مقام معظم رهبری و دولت است، اظهارکرد: خدمتگزاران مردم در استان برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید تلاش کنند .
یارمند با بیان اینکه، اشتغالزایی و کارآفرینی از جمله اولویت های دولت در روستاهاست ، ادامه داد: از محل منابع ، سهم استان 836 میلیارد ریال است که از این مبلغ 96درصد معادل 790 میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به متقاضیان به بانک های عامل معرفی شدند.
این مسئول بابیان اینکه این میزان تسهیلات در اسرع وقت توسط بانک های عامل به متقاضیان پرداخت می شود خاطر نشان کرد: این میزان تسهیلات زمینه اشتغال یکهزار و 543 نفر در قالب 415طرح در روستاهای استان یزد ایجاد خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با بیان اینکه روستاییان شهرستان ابرکوه در جذب تسهیلات تلاش خوبی کرده اند تصریح کرد: با موافقت استاندار یزد ، برای پرداخت تسهیلات در روستاهای شهرستان ابرکوه محدویتی وجود نخواهد داشت و هر میزان متقاضی باشد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون تمام 53 طرح اشتغالزایی در روستاهای شهرستان ابرکوه مصوب شده است و متقاضیان این طرحها در مجموع برای دریافت 74میلیارد ریال تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.
این مسئول با اشاره به قانون حمایت برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان تصریح کرد: افراد حقیقی و حقوقی بخش‌های کشاورزی، منایع طبیعی، صنایع و معادن کوچک، فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات، صنایع دستی و فعالیت های فرش دستباف، گردشگری و سرمایه در گردش در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر از تسهیلات برخوردار می شوند.
وی یاد آورشد: در سال جاری 643 میلیارد و 655 میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش‌ افزوده به‌ حساب دهیاری‌های استان واریز شده است.
یارمند با تاکید بر اینکه با تلاش دهیاران فعالیت های عمرانی خوبی در روستاها در بخش عمرانی و اشتغال انجام شد، اظهارکرد: دهیاران و اعضای شورای روستاها بازوان توانمند دولت و مردم هستند.
به گفته این کارشناس ارشد امور روستایی و شوراها، ظرفیت های بسیار خوبی در روستاها وجود دارد، دهیاران و اعضای شوراها از این ظرفیت ها برای مسافران نوروزی بیشتر استفاده کنند.
یارمند بر ضرورت معرفی جاذبه های گردشگری روستاها به مسافران نوروزی تاکید کرد و آن را باعث رونق و اشتغال در روستاها دانست ،تصریح کرد: مسافران نوروزی سفیرانی هستند که می توانند در رونق اقتصادی تاثیرگذار باشند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری یزد عصر دوشنبه در بازدید از طرحهای عمرانی روستاهای بخش مرکزی ابرکوه تاکید کرد: خدمات و تلاش مجموعه بخشداری در همراهی با برنامه دولت و تلاش در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها و ماندگاری روستاییان ستودنی است .
وی همچنین با حضور در روستاهای بخش مرکزی ابرکوه از طرح های عمرانی و گردشگری بازدید و از فعالیت دهیاران و تعامل شوراها در رشد و توسعه روستایی قدردانی کرد.
بخشدار مرکزی ابرکوه هم در حاشیه این بازدید گفت: 20 طرح عمران روستایی در این بخش با 22میلیارد ریال بودجه در دست اجراست .
محمد جواد آقایی اظهارکرد: عمده این طرح ها بهسازی ، آسفالت معابر، ساماندهی ورودی روستاها ، ساخت بوستان و فضای سبز است .
بخش مرکزی ابرکوه 19 روستا با بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارد که شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است.
استان یزد 10شهرستان، 21 بخش ، 45 دهستان ، 361 دهیاری و 391 شورای اسلامی روستایی دارد.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.