حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های آخرین نماز جمعه سال 1396 ابرکوه با تبریک سال نو، افزود: سال 97را در پیش رو داریم، سعی کنیم ضمن تنظیف خانه ، تنظیف دل هم داشته باشیم .
وی اضافه کرد: هفته آینده همزمان با آغاز بهار طبیعت، بهار معنویت را هم با آمدن ماه رجب در پیش رو داریم و به لطف خدا سال آینده برای مردم ما بهار در بهار خواهد بود .
حسینی با اشاره به فرارسیدن نخستین شب جمعه سال جدید و لیلة الرّغائب افزود: این شب با صفا نمایش آبشار رحمت و مغفرت الهی است که امید و نشاط را در دلها مضاعف می کند .
خطیب جمعه ابرکوه در ادامه افزود: مجموعه ای که از اوّل انقلاب تاکنون موضع مخالف داشتند و امروز هم به عنوان پرچمدار شیعه انگلیسی هستند، سعی دارند، حوزه های علمیه را به تفرّق و تشتّت بکشانند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه ادامه داد: اینها چگونه مدعی حمایت از شیعیان هستند که همزمان با سفر ولیعهد عربستان به لندن در جهت تأمین اهداف و اغراض آنها این خوش خدمتی ها را کردند.
حسینی اضافه کرد: آنها تاکنون حاضر نشدند، فریاد و اعتراضی علیه حکام ریاض که به نسل کشی و نابودی مسلمانان و شیعیان در بحرین و یمن مشغولند داشته باشند، البته جای تعجّب ندارد زیرا مرجعیت بدلی و ساختگی ، دوست را دشمن ساختگی و دشمن را دوست بدلی نشان می دهد.
خطیب جمعه ابرکوه همچنین افزود: امسال بروز حادثه در چهارشنبه آخر سال نسبت به گذشته بسیار کمتر نسبت به سال های قبل بود و در شهرستان ابرکوه هم جوانان به دنبال حادثه آفرینی نرفتند، جز اینکه 2نفر دچار حادثه شدند.
وی با قدردانی از جوانان و همکاری خانواده ها با ماموران انتظامی در کشف پنجهزار عدد ترقه و هفت کیلوگرم مواد اولیه ساخت مواد آتش زا، یادآور شد: انتظار می رود مراجع ذی ربط با کسانی که با جان و زندگی مردم بازی می کنند، جدی تر برخورد کنند.
امام جمعه ابرکوه با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط رژیم بعثی عراق در سال 66، اظهار کرد: این عملیات وحشیانه به عنوان خیانت بزرگ علیه بشریت مورد حمایت حامیان شرق و غرب قرار گرفت .
حسینی افزود: کشورهای مدعی حقوق بشر که به صورتی شرم آور حامی جنایات صدام در به کارگیری سلاح های شیمیایی بودند امروز حامی جانشین صدام ولیعهد خام اندیش عربستان سعودی در کشتار مردم بی دفاع یمن مخصوصاً زنان و کودکان آن کشور هستند.
وی ادامه داد: در حالیکه آنها همچنان با ریا و دروغ خود را مدافع و مدعّی حقوق بشر می خوانند ! و کشوری مثل ایران اسلامی را که یار و حامی مظلومان فریادگر علیه ظالمان است، مورد نکوهش قرار می دهند !
امام جمعه ابرکوه همچنین به گرامی داشت سالروز رحلت مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی (ره) و همسر مکرمّه امام (ره) اظهار کرد: انصافا این مادر و فرزند بیشترین همراهی و تأثیرگذاری را با قیام و انقلاب حضرت امام (ره) داشتند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع) اضافه کرد: امیدوارم مردم مؤمن از فیوضات معنوی ماه رجب مخصوصاً در ایّام اعتکاف بهره مند شوند .
وی همچنین به سالروز شهادت امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت : لازم است مردم عزیز ما در این روز که مصادف با نوروز است، حرمت ها را حفظ و از برگزاری مراسم شادمانه پرهیز کنند .
امام جمعه ابرکوه ادامه داد: در روزهای پایانی سال 96، توفیق های به دست آمده را هم باید به نام ملّت ثبت کرد ملت ایران الحق و الانصاف شایسته بهترین تقدیر هستند چرا که به خوبی نشان دادند بر عهدی که با امام و رهبری محبوب خود بسته اند، جانانه وفادار مانده و با عبور از قلّه های سخت و نفس گیر و تاریخی به قلّه های رفیع عزّت و افتخار و اقتدار نزدیک شده اند.
حسینی تصریح کرد: توفیق و پیروزی هایی که به عنوان برگ برنده در دستان ماست همچون مشارکت با شکوه در انتخابات ریاست جمهوری، تجدید عهد با امام امت و میثاق با رهبر فرزانه خود در 22 بهمن که به رغم هزاران مشکل و کمبود ، غیرتمندانه پروژه آشوب دی ماه را در هم شکستند، باید گرامی بداریم.
خطیب جمعه ابرکوه با تاکید بر اینکه مسئولان در سال 1397 در فکر حل مشکل معیشتی مردم باشند، تاکید کرد: مردمی که صادقانه نشان دادند، به پای نظام و انقلاب مشکلات را به جان خریدند و لحظه ای از شکوه و عزت و اقتدار ایران اسلامی غافل نشدند، مستحق همه گونه کمک هستند.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.