به گزارش ایرنا پوریا درخشانی روز شنبه در جمع خبرنگاران یزد افزود: تلاش ما بر این است که در هفته مد، شاکله‌ای جدید با الهام از فرهنگ ایرانی ارائه دهیم.
وی با اشاره به برنامه جشنواره یاد شده اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ، برپایی نشست های مختلف تخصصی و تجلیل از 'ملک جهان خزاعی' استاد طراحی لباس و اهدا مدال به وی به منظور تجلیل از این استاد برجسته از جمله این برنامه هاست.
وی هدف از برگزاری جشنواره مذکور را معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی و ترویج سبک ایرانی در مد و پوشش بیان و تصریح کرد: علاوه بر یزد، طراحان و فعالانی در این عرصه از استان‌های تهران، فارس و اصفهان نیز حضور دارند.
درخشانی اظهار کرد: طی بررسی های که صورت گرفت، استان یزد به دلیل برخورداری از قدمت تاریخی در زمینه صنعت نساجی، برای برگزاری این جشنواره انتخاب شد.
دبیر اجرایی این جشنواره با بیان اینکه برگزاری این رویداد در سه چشم انداز جغرافیایی تعریف شده و در هر منطقه به دلیل بهره مندی از قدمت تاریخی عرصه‌های مرتبط با مد، انتخاب شده اند اضافه کرد: این برنامه در منطقه شمال غرب به دلیل قدمت صنعت چرم، در منطقه جنوب شرق به دلیل هنر سوزن‌دوزی و هنرهای فاخر روی پارچه‌ها و در مرکز ایران به دلیل قدمت صنعت نساجی برگزار می‌شود.
مدیر مسئول خانه ملی مد ایران، پارچه را مهمترین عنصر تشکیل دهنده لباس و مد بیان کرد و گفت: متاسفانه امروز بخش قابل توجهی از پارچه‌ها وارداتی است و اگر نتوانیم تولید مناسبی در عرصه صنعت نساجی داشته باشیم، نمی‌توانیم در مد اثرگذار باشیم.
درخشانی ادامه داد: طراحان مد باید اتاق فکر داشته باشند و در کنار یکدیگر بتوانند طرح‌ها را تجاری کرده و در نهایت در قالب محصول به بازار عرضه کنند و خوراک بازار فعلی را تغییر دهند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.