سید ضیاء مظلوم روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این دانشگاه پنج هزار نفر دانشجوست، افزود: تعدد مراکز مختلف آموزش عالی در بیشتر شهرستان های استان یزد و نداشتن برخی رشته ها و به خصوص در گرایش های انسانی در دانشگاه آزاد مهریز موجب کاهش دانشجو در این واحد شده است .
وی ادامه داد: هم اکنون 500 دانشجوی دختر و پسر در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی مهریز مشغول به تحصیل هستند.
به گفته وی از این تعداد ، 250 نفر در رشته حسابداری دوره کاردانی و کارشناسی ، 50 نفر در رشته برق مقطع کارشناسی ارشد و بقیه نیز در رشته های برق ، عمران ، حسابداری و کامپیوتر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.
مظلوم تصریح کرد: افزون بر 80 درصد دانشجویان دانشگاه بومی استان یزد هستند و بقیه از سایر مناطق برای ادامه تحصیل، این واحد دانشگاهی را در مهریز انتخاب کرده اند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مهریز یادآور شد: 15 عضو هیات علمی و 23 کارمند با این واحد دانشگاهی همکاری دارند و اکثر کارگاه های مورد نیار برای رشته برق در گرایش های مختلف با امکانات مورد نیاز وجود دارد.
مظلوم بیان کرد: : این دانشگاه در سال 90، تعداد20 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی داشت که این عدد هم اکنون به 40 رشته افزایش یافت و دارای 15 کدرشته کارشناسی ارشد در دفترچه آزمون سراسری است.
مظلوم ، وسعت زمین دانشگاه آزاد مهریز را در مجموع 16 هکتار اعلام کرد افزود: از سال 1390 تاکنون زیربنای فضای ساختمانی دانشگاه از 6 هزار مترمربع به 12 هزار متر مربع افزایش یافته است.
دانشگاه آزاد اسلامی مهریز در سال 1381 تاسیس شده است.
مهریز هم اکنون دارای سه مرکز آموزش عالی شامل پردیس دانشگاه یزد ، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی با افزون بر سه هزار دانشجو است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/ خبرنگار:ندا سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.