فیلم های جشنواره فجر برای سومین سال پیاپی همزمان با برپایی جشنواره در تهران، در سه نوبت در سینماهای تک و جام یزد، اکران خواهد شد که فیلم های قهرمان کوچک، دنیای کیف ها، دزد و پری، شکلاتی و انیمیشن فیلشاه ویژه کودکان و نوجوانان از 14 تا 18 بهمن ماه به صورت رایگان برای دانش آموزان نمایش داده می شود.
فیلم های خجالت نکش، چهار راه استانبول، ماهوار، امیر، دارکوب، سوء تفاهم، جاده قدیم، بمب، مغزهای کوچک زنگ زده، تنگه ابوقریب، به وقت شام و سرو زیر آب نیز در ساعتهای 18 و 20 اکران خواهد شد.
آیین افتتاحیه اکران فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در یزد جمعه شب با تجلیل از طاهر پیشوایی صدابردار یزدی که سال های گذشته جزو نامزدهای جشنواره فجر در بخش صدابرداری بود، برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در این آیین با ابراز خرسندی از اکران همزمان فیلم فجر برای سومین سالی پیاپی در یزد گفت: برگزاری این نوع جشنواره ها سبب رشد سینما، انگیزه در میان هنرمندان و رضایت مخاطبان می شود.
محمدعلی طالبی افزود: سینمای ایران هم اکنون در بعد منطقه ای و بین المللی به خوبی می درخشد که این امر نشان می دهد این هنر بعد از انقلاب اسلامی به خوبی رشد کرده است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز، سینما را تاثیرگذارترین رسانه دانست و یادآور شد: این اثرگذاری با تلاش ها و حمایت های سایر رسانه ها نشان داده خواهد شد.
محمود دهقان هراتی اظهار امیدواری کرد که توجه بیشتر به موضوع نقد سینمایی و آگاهی بخشی مخاطبان، سبب توسعه و رشد فعالیت های هنری و سینمایی شود.
رئیس اداره امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز قیمت هر قطعه بلیت فیلم های جشنواره فجر در یزد را 120 هزار ریال اعلام کرد و گفت: علاقه مندان می توانند علاوه بر گیشه سینما، از طریق کانال تلگرامی جشنواره در یزد به نشانی yazdfajr36@ نیز بلیت تهیه کنند.
فهیمه سهیلی راد، افزود: هم اکنون 14 باب سالن سینما در استان فعالیت دارد که هفت مورد در شهر یزد و بقیه مربوط به شهرستان هاست.
سی و ششمین جشنواره بین المللی فلیم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار می شود.
ویژه برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب همزمان با سراسر کشور از 12بهمن در استان یزد آغاز شد و تا 22 بهمن ماه جاری با اجرای هفت هزار برنامه در استان ادامه دارد.
امام خمینی (ره) پس از سال ها دوری از کشور در میان پرشورترین استقبال تاریخی در ساعت 9 و 36 دقیقه روز 12 بهمن ماه 1357 با هواپیمای جمبوجت خطوط هوایی فرانسه با پرواز اختصاصی وارد تهران شدند.
7532/ 2047 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.