سرهنگ پاسدار حسین آزادی نژاد، پنجشنبه شب در یادواره 59 شهید بخش مرکزی هرات با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: برای ادامه راه شهدا باید پنج مقوله را رعایت کرد.
وی این مقوله ها را زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی(ص)، تبعیت از رهبری و ولایت فقیه، حرکت جهادی، شناخت دشمن واقعی و انقلابی زیستن عنوان کرد که به گفته وی از مهم ترین عناصر برای رسیدن به اهداف و راه شهداست که باید در سرلوحه کارهای مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای بخش مرکزی هرات افزود: همه ما باید قدردان انقلاب و شهدا باشیم زیرا شهدا با اهدای جان خود امنیت و آسایش را برای ما رقم زدند.
آزادی نژاد هدف از برگزاری یادواره های شهدا را شناخت راه شهیدان عنوان کرد و افزود: شهدا به راستی مسیر خود را با تبعیت از مقام ولایت به خوبی شناختند و با الگو گرفتن از سید الشهدا (ع) جلوی استکبار جهانی ایستادند و چشم طمع آمریکا و استکبار را کور کردند.
فرمانده سپاه خاتم اظهار کرد: راه شهدا را فقط با شعار نمی توانیم ادامه دهیم بلکه باید در عمل نیز به آن توجه کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های ایام الله فجر انقلاب اسلامی، گفت: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام ، خواستگاه ارزش های اسلامی و بخشی از تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.
وی یادآور شد: مردم با لبیک به فرمان حضرت امام (ره) در سال 1357توانستند، انقلاب را به پیروزی برسانند و 2 عنصر ولایت و مردم نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب داشت.
در ادامه یادواره شهدای بخش مرکزی هرات یکی از روحانیان با تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت دهه فجر، مهم ترین هدف برگزاری چنین مراسم هایی را بزرگداشت فرهنگ ایثار و تکریم ارزش ها عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد هادی سمتی، گفت: بر پایه آیات قرآن برگزاری یادواره شهدا نمونه‌ای از تکریم شعائر الهی است.
وی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دست‌ اندرکاران کنگره 12 هزار شهید آذربایجان‌ غربی در 30 مهر 96 اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبری، جمهوری اسلامی ایران همیشه به نام و یاد شهدا نیاز دارد و نباید بگذاریم یاد و خاطره آنها فراموش شود.
وی افزود: راهبرد اصلی دشمنان انقلاب در جنگ نرم فرهنگی کمرنگ کردن یادواره شهدا، روحیه جهاد و فرهنگ شهادت در جامعه ایران است.
سمتی یکی از کارهای بزرگ شهدا را آگاهی بخشی عنوان کرد و افزود: این عزیزان همیشه در طول تاریخ افراد جامعه را نسبت به چیزی که اطرافشان رخ می داد، هشدار و آگاهی می دادند.
وی عنوان کرد: در وصیت نامه شهدا توسل به اهل بیت، پیروی از ولایت فقیه ، همنشینی با افراد عالم و متعهد و دشمن شناسی به وضوح به چشم می خورد.
این کارشناس مذهبی در ادامه آگاهی افراد جامعه نسبت به اتفاق های پیرامون خود را از مهمترین نیازها در جامعه کنونی دانست و اظهار کرد: بر پایه حدیث افراد سهل اندیش ، افراد نابینا (افق دیدشان وسیع نیست)، و افراد ناشنوا (گوش شنوا برای شنیدن حرف حق) عاقیبت خیر نمی شوند.
شهرستان خاتم 114 شهید تقدیم کرده است.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7534/ 2047/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.