امام جمعه ابرکوه، گفت: آیین عبادی، سیاسی جمعه سنگر دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی و پاسداری از مرزهای عقیدتی و تقویت باورهای دینی است.
حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در نشست اعضای ستاد نماز جمعه شهر ابرکوه با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) ، افزود: نماز جمعه پایگاه ضد استعماری و استکباری است و جایگاه رفیعی برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص ) دارد.
وی اضافه کرد: نماز با صلابت جمعه میراث معنوی و گران بهایی است که امام خمینی (ره) برای ملت ایران و جهان اسلام به یادگار گذاشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه با بیان اینکه مردم به اهمیت نماز جمعه به عنوان مظهر و مبنای اقتدار اسلام ناب محمدی (ص) توجه خاصی دارند، تصریح کرد: نماز جمعه نقش ممتازی در تقویت پایه های وحدت و اتحاد امت اسلامی دارد.
رئیس حوزه علمیه ولیعصر(عج) ابرکوه تاکید کرد: مردم همواره حضوری چشمگیر در نماز جمعه دارند که از حضور چشمگیر آنها تشکر می کنم.
مسئول ستاد نماز جمعه ابرکوه نیز اظهار کرد: ستاد نماز جمعه ابرکوه با توجه به فعالیت های انجام شده برای خدمت رسانی به نمازگزاران از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و استان چندین بار نمونه شناخته شد .
علی محمد امیدواری تصریح کرد : 30 نفر از براداران از جمله تعدادی از مسئولان اداره ها، خبرنگار ایرنا و همچنین 10 نفر از خواهران عضو ستاد هستند که هر هفته داوطلبانه برای برپایی نماز جمعه فعالیت دارند.
وی ادامه داد: مردم در سال جاری 90 میلیون ریال برای هزینه های برپایی نماز جمعه اهدا کردند.
همچنین نمازجمعه در شهر مهردشت از توابع بخش بهمن ابرکوه به امامت حجت الاسلام رضا علیزاده اقامه می شود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

**
معاون فرماندار اردکان گفت: این شهرستان با توجه به ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کم‌ترین مشکلات حوزه تعزیرات حکومتی در استان یزد را دارد.
مصطفی پوردهقان در آیین معارفه رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردکان، افزود: مهم‌ترین رسالت تعزیرات حکومتی نظارت بر رعایت حقوق شهروندی و کمک به مردم در راستای کاهش مشکلات صنفی و بازار است.
وی اضافه کرد: بخشی از درآمدهای حاصل از تعزیرات حکومتی باید صرف فرهنگ ‌سازی در جامعه برای کاهش معضلاتی نظیر کم فروشی و گرانفروشی شود.
پوردهقان با اشاره به تعطیلات نوروز سال 97، از مسئولان خواست با تشدید نظارت بر اصناف، شاهد کم‌ترین مشکلات در شهرستان باشیم.
در آیین یادشده محمدرضا ابوترابی به عنوان رئیس اداره تعریزات حکومتی اردکان معرفی و از جبیره رئیس قبلی قدردانی شد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

**
گردهمایی کودکان اردکان با شعار مبلغان اخلاق در جامعه همراه با تصویرسازی پیام های انقلاب با مفاهیم اخلاق، ادب و کرامت انسانی برای اولین بار در این شهرستان برگزار شد .
هدف از اجرای این برنامه، شناساندن مفاهیم اصلی انقلاب به کودکان و نوجوانان که در واقع نسل سوم انقلاب هستند، عنوان شد.
مشاور فرماندار اردکان در امور بانوان و خانواده در آیین افتتاحیه این گردهمایی گفت: کودکان از جریان های انقلاب و مسائل و شرایط پیش از انقلاب کشور اطلاعی ندارند.
بنت الهدی بنائی تصریح کرد: تصویرسازی پیام های اخلاقی و انقلابی با کمک مربیان آموزشی و پرورشی موجب می شود روزهای انقلاب با شور و هیجان آن زمان در غالب نقاشی تداعی شود تا یادآوری باشد برای کودکان امروزی ما که چطور انقلاب به وجود آمد .
وی با بیان اینکه اهداف اصلی انقلاب باید به نسل سوم بیشتر معرفی شود، اظهار کرد: در این گردهمایی با هدف ترویج اسلام و مکارم اخلاق در جامعه، کودکان نقاشی هایی را به تصویر کشیدند و آثار خود را به شهروندان اهدا کردند .
مشاور فرماندار اردکان تاکید کرد : کودکان بهترین مروجان اخلاق هستند و یاد می گیرند چگونه به یکدیگر احترام بگذارند، محبت کنند و اخلاق صحیح را در جامعه تقویت کنند.
اردکان 30 مدرسه پسرانه ، 28 مدرسه دخترانه و 19 مدرسه روستایی در مقطع ابتدایی دارد، هم اکنون 9 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.
این شهرستان در مجموع 18 هزار نفر دانش آموز دارد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

**
نمایشگاه تازه های کتاب به مدت چهار روز و با بیش از 300 عنوان در موضوع های مختلف در آستانه دهه فجر با همکاری آستانه امامزاده عبدالله(ع) و اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی شهرستان بافق افتتاح شد.
کتاب های عرضه شده در نمایشگاه با موضوع دینی، تاریخی، شعر، کامپیوتر، کودکان، علمی، جغرافیا و ادبی با 20 الی 40 درصد تخفیف به فروش می رسد .
در نمایشگاه یادشده 50 جلد کتاب ویژه کودکان و نونهالان همراه با پخش فیلم و قصه گویی عرضه شده است.
عرضه کتاب با تخفیف ویژه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد زمینه ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانان به مطالعه، از مهمترین اهداف بر پایی نمایشگاه عنوان شد.
شهرستان بافق دارای چهار واحد کتابخانه عمومی( 2 واحد شهری و 2 واحد روستایی) است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7540/7544/ 7543 /2047 / خبرنگاران: کارگر ابرقوئی، مژگان دشتی و اصغر عسکری ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.