محمدرضا تابش روز جمعه به مناسبت 29 دی ماه روز هوای پاک در جمع مردم و مسئولان شهرستان اردکان افزود: هوای پاک موهبتی الهی است و آلوده کردن آن جفا به انسان هاست و قطعا از لحاظ قانونی و شرعی نیز منع و محدودیت وجود دارد.
وی تصریح کرد: نباید این نعمت را با دیدگاه سود جویانه و اقدامات ناآگاهانه، از انسان ها دریغ کنیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: آلودگی شهرها و خصوصاً کلانشهر تهران سالیانه میلیاردها تومان هزینه را بر کشور تحمیل کرده و منجر به مرگ تعداد زیادی از انسان ها بخصوص کودکان شده است.
عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست عنوان کرد: 22 هزار بار تنفس روزانه توسط هر فرد و استشمام حدود 15 کیلوگرم هوای آلوده، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای مردم است.
وی با اشاره به نقش بازدارنده تغذیه مناسب و سبک صحیح زندگی در کاهش تبعات آلایندگی ها، اظهار کرد: اهتمام مردم به ورزش و فراگیری آموزش های زیست محیطی، استفاده کمتر از خودرو و بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی و نظارت و تعامل و هماهنگی بین دستگاهی و وزارتخانه های مرتبط؛ می تواند از آلودگی هوا جلوگیری و آن را کاهش دهد.
تابش با تاکید بر نقش موثر مردم در فراگیری آموزش ها، ساماندهی امور و نظارت بر اجرای قانون یادآور شد: این مهم باید مطالبه مردم از حاکمیت باشد.
رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس اظهار داشت: قانون هوای پاک را پس از 10 سال بازنگری شد، متاسفانه باز هم اشکالاتی وجود دارد بطوری که نحوه برخورد با متخلفان اعم از افراد و وزارتخانه ها مشخص نیست، برخی اقدامات بازدارنده متناسب با واقعیت های اجتماعی نیست و می بایست برای تسهیل و تردد ناوگان حمل و نقل عمومی و میزان جرائم ناشی از آلاینده های ثابت و متحرک با میزان خسارات وارده توسط آلاینده کننده ها متناسب شود.
29 دی ماه، روز هوای پاک نامگذاری شده است و به همین مناسبت ویژه برنامه هایی از سوی مردم، برخی نهادها و تشکیل زیست محیطی در شهرها برگزار می شود.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 2047 / خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.