به گزارش ایرنا سید مصطفی کرباسی شنبه شب در نشست کمیته فرعی مواد مخدر شهرستان خاتم افزود: در سال جاری اگر چه تجهیزات و امکانات در استان افزایشی نداشته اما افزایش کشفیات نشان از تلاش جدی ارگان های مربوطه در زمینه کشف مواد مخدر بوده است.
وی یادآور شد: بحث پیشگیری یکی از اولویت های شورای هماهنگی مواد مخدر در استان است.
وی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و سازمان های مردم نهاد خواست با ارائه طرح های پیشگیری از آسیب ها از اعتبارات استانی شورا استفاده نمایند.
وی تاکید کرد: پل ارتباطی مردم و مسوولان سازمان های مردم نهاد 'سمن ها' هستند که می توانند درجهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات بی شماری انجام دهند.
در ابتدای این نشست همچنین فاضلی فرماندار خاتم ضمن بیان اینکه این شهرستان با وسعت 8 هزار و 200 کیلومتر و همچنین هم مرز بودن با استانهای فارس و کرمان از راه های مواصلاتی و ورودی های زیادی برخوردار است، خاطرنشان ساخت: این مهم و تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی موجب شده است تا میزان کشفیات در سال جاری در مقایسه با سال قبل افزایش یابد.
فرجام فاضلی اظهار داشت: در سال گذشته یک تن و 726 کیلوگرم مواد مخدر از خودروهای عبوری از شهرستان کشف شده که در مدت مشابه امسال این رقم به چهار تن و 950 کیلوگرم افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: این شهرستان به دلیل بعد مسافت از مرکز استان و حجم بالای کشفیات باید بصورت ویژه مورد توجه مسئولان استان در خصوص اعتبارات و تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله خودرو قرار گیرد.
وی بیان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد باید توسط مراکز آموزشی بهزیستی مورد توجه ویژه قرار گیرد و آموزش های لازم به خانواده ها و نوجوانان و جوانان ارائه شود.
فاضلی همچنین در ادامه با انتقاد از رسانه ملی در کم کاری نسبت به بیان آسیب های اجتماعی اظهار کرد: آگاه سازی بحث مهمی است که باید همه ارگان ها بخصوص رسانه ها در این زمینه همکاری کنند .
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.