عبدالرضا دستا، روز شنبه در جلسه هیات فوتبال استان که به میزبانی هیات فوتبال شهرستان مهریز برگزار شد، افزود: توسعه ارتباط ورزشی و افزایش ارتباط رئیسان هیات های فوتبال شهرستان ها با مسوولان اجرایی نقش مهمی در توسعه این رشته دارد.
وی ادامه داد: باید با برقراری ارتباط قوی با مدیران دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف نسبت به تبیین نقش و اهمیت فوتبال و اقدام های انجام شده فعالیت کرد.
این مسوول اظهار کرد: ظرفیت های خوبی در فوتبال استان وجود دارد که به رغم سابقه زیاد هنوز بسیاری از افراد و مسوولان در جریان آنها نیستند.
به گفته دستا، باید اقدام ها و برنامه ها را با اطلاع رسانی به موقع و درست در اختیار مردم و به خصوص مدیران اجرایی قرار داد که انجام آن نقش مهمی در فرهنگ سازی فوتبال دارد.
رئیس هیات فوتبال استان یزد یادآور شد: از دیگر اولویت های هیات ، توسعه فوتبال در شهرستان هاست، اگر به آن توجه شود شاهد رونق این رشته در استان خواهیم بود.
دستا اظهار کرد: باید فوتبال شهرستان ها به صورت دقیق دیده شود و برگزاری نشست های هیات در مناطق مختلف برای تعامل بیشتر ، هم اندیشی ، حل مسائل و برقراری ارتباط با مدیران ضرروی است.
این فعال رشته فوتبال تصریح کرد: هم اکنون حدود 80 تیم فوتبال در لیگ استانی فعالیت دارد و 22 تیم فوتبال ، فوتبال ساحلی و فوتسال نیز به عنوان نماینده استان در لیگ های کشوری بازی می کنند.
دستا یادآور شد: توجه به استعدادیابی و شناسایی ظرفیت ها در مناطق و شهرستان ها و برنامه ریزی برای شکوفایی علمی آنها باید محور کار قرار گیرد.
وی به اهمیت آموزش و ضرورت برگزاری دوره های علمی و دانش افزایی در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: بدون توجه به آموزش نمی توان به موفقیت در فوتبال رسید.
به اظهار رئیس هیات فوتبال استان یزد، پایه تمام برنامه ریزی ها، ارتقای علمی و عملی فوتبال در گرو برگزاری دوره های آموزشی با حضور مدرسان مجرب است .
دستا به طرح برگزاری جمعه های فوتبالی در استان خبر داد و گفت: در جریان این طرح می توان برنامه ریزی کرد که روزهای جمعه اقشار مختلف مردم و به خصوص نسل جوان در کنار خانواده ها در فضاهای مناسب به فوتبال به پردازند.
در این جلسه در خصوص برگزاری مستمر نشست هیات فوتبال استان در شهرستان ها ، توجه به مقررات فدراسیون ،برگزاری دوره آموزشی ، حمایت های مادی از هیات ها ، توجه به استعدادیابی و مسائل فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت.
اولین جلسه هیات فوتبال استان یزد با حضور فرماندار مهریز و رئیسان هیات فوتبال شهرستان ها در مهریز برگزار شد.
در سالجاری تاکنون 10 جلسه هیات فوتبال استان برگزار شده است .
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.