محمدرضا صباغیان، روز چهارشنبه در پنجمین کار گروه توسعه خاتم ، افزود: بخش بهداشت و درمان این شهرستان از این لحاظ در پایین ترین رده قرار دارد،باید در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گیرد.
وی یادآور شد: درمانگاه تامین اجتماعی از جمله نهادهایی است که بیمه شدگان می توانند از خدمات آن استفاده کنند، متاسفانه خاتم به خاطر دوری از شهر یزد مرکز استان از این خدمات بی بهره است.
این نماینده استان یزد در مجلس افزود: با توجه به جمعیت بیمه شده و پیگیری مسئولان درصدد هستیم تا در خاتم نیز مجوزهای لازم برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی اخذ شود و این مهم با همگرایی و هم افزایی میان مردم و مسئولان امکان پذیر خواهد بود.
نماینده حوزه انتخابیه مهریز ،همچنین به اهمیت بخش ریلی به عنوان یکی از اولویت های مهم در خاتم اشاره کرد و یادآور شد: برای اتصال شهرستان به بخش ریلی از طریق راه آهن خاتون آباد به قادرآباد نیز دستور خوبی اخذ شد، باید پیگیری لازم نیز انجام گیرد.
به گفته صباغیان، سد خاکی هرات، کارخانه پتروشیمی، نیروگاه خورشیدی، مشکل آستانه مروست و تامین اعتبار لازم برای آثار تاریخی باید در اولویت کار مسئولان شهرستان قرار گیرد.
در ادامه فرماندار خاتم با بیان اینکه به دلیل همجواری با فارس و کرمان و نزدیکی با برخی از شهرستان های این 2 استان ، بخش درمان شاهد مراجعه افراد زیادی، آمار مراجعان در بیمارستان آیت الله خاتمی هرات نیز نشان دهنده این موضوع است.
فرجام فاضلی تاکید کرد: متاسفانه در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت قابل توجهی را شاهد نبودیم، تنها یک درمانگاه فعالیت دارد که با تخصیص برخی تجهیزات ارتقاء یافته است.
وی ادعا کرد که این محدودیت ها موجب شد تا مردم از ابتدایی ترین امکانات بخش بهداشت و درمان نیز محروم باشند.
وی یادآور شد: مطالبه دوم مردم ، احداث درمانگاه تامین اجتماعی است که با توجه به 18 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی باید درمانگاهی برای ارائه خدمات وجود داشته باشد تا مردم بتوانند از مزایای آن بهرمند شوند.
وی همچنین از اجرای کمربندی مروست با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: برای احداث کمربندی هرات در بودجه سال 97، 16 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد،امید هست ، با تخصیص لازم، عملیات اجرایی آن آغاز شود.
در ادامه معاون درمان تامین اجتماعی یزد با اشاره به اینکه در کشور همه نمی توانند از خدمات تامین اجتماعی بهره مند باشند، گفت: در 9شهرستان استان درمانگاه تامین اجتماعی وجود دارد و تنها خاتم از این خدمات بی بهره است.
دکتر محمد حسین توحیدی فر، اظهار کرد: برای پیگیری احداث درمانگاه تامین اجتماعی خود را متعهد می دانیم و آماده همکاری هستیم ، مردم نیز باید در این زمینه هم گرایی لازم داشته باشند.
یزد به لحاظ ضریب پوشش بیمه ای مقام نخست کشور را دارد و 77درصد از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
مجموعا 841 هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد 268 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.
هم اکنون یک بیمارستان و 13 مرکز درمانی تامین اجتماعی در استان یزد وجود دارد.
خاتم با یک بیمارستان 60 تختخوابی ،10 پزشک متخصص ، چهار پزشک عمومی و 84 نفر کادر پرستاری دارد که به بیماران خدمات ارایه می دهد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7534/ 2047/ خبرنگار: شهلا حیدری** عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.