تعدادی دوچرخه سوار روز پنجشنبه به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی از میدان باغ ملی یزد تا بخشداری مرکزی رکاب زدند.
این برنامه در جریان هشتاد و چهارمین هفته از همایش های دوچرخه سواری به همت هیات ورزش های همگانی و به میزبانی اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد با حضور حدود 500 نفر از علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواری برگزار شد.
در این همایش دوچرخه سواران حرکت خود را از میدان باغ ملی آغاز و با حرکت در مسیر بلوار شهید صدوقی ، میدان شهید باهنر ، ‌میدان امام حسین(ع) و بلوار دانشجو در بخشداری مرکزی یزد گردهم آمدند و به قید قرعه هدایایی به 20 نفر از شرکت کنندگان داده شد.
همایش های دوچرخه سواری روزهای پنجشنبه هر هفته به مناسبت های مختلف شمسی و مذهبی به میزبانی یکی از دستگاه های اجرایی در شهر یزد برگزار می شود.
هفته ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی از پنجم دی ماه آغاز شده است.
استان یزد با 65 هزار ورزشکار سازمان یافته دارای 46 هیات ورزشی است.

**
رئیس اداره ثبت احوال خاتم از صدور 2 هزار فقره کارت هوشمند ملی در 9 ماهه سال 96در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای راه اندازی این طرح تاکنون حدود 9 هزار فقره کارت صادر و تحویل متقاضیان شده است.
حسین تیموری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا به راه اندازی ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: هدف از راه اندازی این ایستگاه ارائه خدمات هرچه بهتر ، راحت تر و آسان تر به جانبازان و معلولان و افرادی که توان مراجعه به این اداره و مراکز ثبت نام ندارند، است.
وی بیان کرد: با توجه به اعتبار کارت ملی قدیم تا پایان سال جاری، همشهریان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
رئیس ثبت احوال خاتم در مورد انتخاب نام فرزندان اظهار کرد که محبوب‌ترین نام‌ها برای پسران ، «اابوالفضل، میرعلی، امیرحسین، امیر محمد،محمد مهدی» و اسامی برای دختران « زهرا، فاطمه، ریحانه، فاطمه زهرا و رها » بود.
تیموری تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد همچنان اسامی ائمه دارای بیشترین مقبولیت در میان خانواده هاست که نشان از عمق حب و علاقه مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.
این مسئول اظهار کرد: در این مدت 275 فقره ازدواج ثبت شد که نسبت به مشابه سال 95 پنج درصد افزایش دارد و با توجه به راه اندازی دفتر طلاق در شهر هرات از خرداد ماه تاکنون 33 فقره طلاق در خاتم ثبت شده است.
این مسئول گفت: 503 فقره ولادت در سال 96 به ثبت رسید که نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش دارد و در این مدت 96 فقره گواهی فوت نیز صادر شد که نسبت به سال گذشته تغییری چندانی ندارد .
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7536/ 7534/ 2047/ خبرنگاران:کاظم سبحان زاده و شهلا حیدری**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.