حجت‌الاسلام سیدحبیب الله میرخلیلی روز پنجشنبه در سفر به ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: در سه سال گذشته 760 نفر از کارگران یزدی در بازسازی عتبات عالیات فعالیت داشتند
وی با بیان اینکه امروز فرصت کمک به بازسازی عتبات برای مردم فراهم شد، اظهار کرد: برخی کشورها از جمله اروپا برای بازسازی مراکز فرهنگی عراق مراجعه و به آن افتخار می کنند.
مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد ادامه داد: مردم نیکوکار استان در 9ماهه سال 1396، 12میلیارد و 600 میلیون ریال در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی شامل طلا ، سکه و کالا برای بازسازی مکان های مذهبی در عراق کمک کرده اند.
وی یادآور شد: امسال هفت هزار و 500 نفر روز کارگر ساده ، آشپز و نیروی متخصص در رشته‌های متعدد برای بازسازی عتبات به عراق اعزام شده اند.
حجت الاسلام میرخلیلی از مردم خواست برای بازسازی عتبات کمک های نقدی را به شماره حساب3428- 814- 30165-1 یا شماره کارت 6273811040472323 بانک انصار یزد واریز کنند و کمک های غیر نقدی را نیز به ستاد بازسازی استان تحویل دهند.
مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد در ادامه به پیاده روی اربعین حسینی در عراق تصریح کرد: امروزه گردهمایی اربعین از نجف تا کربلا به فرهنگ دینی در عرصه جهانی تبدیل شده است و هرسال تعداد شرکت کنندگان در آن افزوده می شود و بسیار هم مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، میرخلیلی با بیان اینکه یزد جزو استان های برتر در اعزام بیش از 30 هزار زائر در مراسم اربعین حسینی انتخاب شد، اظهار کرد : این استان با وجود فعالیت 25 موکب شناسنامه دار در عراق علاوه بر اسکان روزانه برای 14 روز، 30 هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع کرد.
وی با بیان اینکه کار کمک رسانی یزدی ها برای پذیرایی از زائران اربعین ستودنی است افزود: مردم این استان در 9ماهه سال 96، 35 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به برگزاری آیین اربعین در عراق کمک کرده اند.
این مسئول اضافه کرد: مردم مومن و خیر استان می توانند کمک های نقدی خود را برای بازسازی عتبات و همچنین پذیرایی از زائران برای سال آینده به حساب 0104047070007 بانک ملی شعبه بازار یزد واریز کنند.
بنا بر اعلام مدیریت حج و زیارت یزد، امسال 29هزار و 260 نفر در قالب 16هزار و 145گروه از این استان که در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند، در پیاده روی اربعین شرکت کردند.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.