سید محمد رستگاری روز یکشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی مهریز با بیان اینکه درخواست ها به بخشداری ارائه شود افزود: دهیاران ، شوراهای اسلامی و مسوولان مرتبط با روستائیان در بخش مرکزی مهریز نسبت به اطلاع رسانی موضوع اقدام کنند.
وی ادامه داد: از دغدغه دولت تدبیر و امید ، بحث اشتغال ، تولید و توسعه مناطق روستایی است و برای اجرایی شدن برنامه های نظام باید فعالیت های لازم در شهرستان انجام گیرد.
فرماندار مهریز تصریح کرد: مسوولان اجرایی و به خصوص دهیاران نقش مهمی در ترغیب مردم برای ورود به این بخش و اجرای طرح‌ های مناسب اشتغالزایی در روستاها و دریافت تسهیلات دارند.
رستگاری اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، طرح های کشاورزی ، گردشگری ، قالی بافی و صنایع دستی در اولویت دریافت تسهیلات اشتغالزایی در روستاها هستند.
در این کارگروه بدون اشاره به میزان تسهیلات و زمان پرداخت آن از اعضا برای پیگیری اشتغال روستائیان و توجیه مردم و به خصوص جوانان متقاضی ، همکاری و پیگری خواسته شد.
کارگروه اشتغال با حضور مسئوولان برخی از دستگاه های اجرایی برای برنامه ریزی و فرهنگ سازی موضوع برگزار می شود.
هم اکنون در 120 واحد فعال تولیدی و صنعتی مهریز افزون بر چهار هزار نفر فعالیت دارند.
از جمعیت مهریز حدود 20 درصد در 140 روستا و پنج دهستان شامل ارنان ، بهادران ، خورمیزات ، میانکوه و تنگچنار زندگی می کنند.
مرکز شهرستان 52 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.