آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه های نماز جمعه یزد گفت: آمریکا همچنان به دنبال توطئه علیه ایران اسلامی است، در حالیکه اسلحه به اسرائیل و عربستان و تروریست ها می دهد، مدعی می شود، ایران در کمک به مردم مظلوم یمن، موشک در اختیارشان می گذارد و عده ای نابینا و ناشنوا در سازمان ملل متحد از آنها حمایت می کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از فضای مجازی تلاش دارند در دین و اتحاد ما رخنه ایجاد کنند، افزود: در این شرایط باید وحدت و یکپارچگی داشته و با ایجاد ایمان و تعهد در جوانان زمینه افزایش نوآوری را فراهم کنیم تا بی نیاز از غربی ها باشیم.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: یکی از زمینه های استقلال و بی نیازی از کشورهای دیگر توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و لزوم خروج دانشگاهیان و نخبگان از روزمرگی و نوآوری است.
به گفته ناصری یزدی ، بعضی ها فکر می کنند عزت یافتن از طریق ظلم کردن ، نابود کردن و کنار زدن دیگران و گناه کردن است در حالی که عزتی که با حسادت، غیبت و تهمت و ظلم به دست آید موجب ذلیل شدن از سوی خداست؛ امری که عربستانی ها در حال دچار شدن به آن هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ، اضافه کرد: این در حالی است که با اطاعت خداوند و اهل بیت(ع) ، پیروی از حق، دوری از گناه و کمک کردن ، انسان ها به راحتی به عزت خواهند رسید.
امام جمعه یزد با اشاره به برگزاری بیست و ششمین اجلاس نماز در بندرعباس یادآور شد: ذکر و یاد نماز باید زنده بماند، چون یکی از عنایات و الطاف الهی است،اگر انسان وارد این خانه شود به قرب و دوستی با خداوند خواهد رسید و وقتی به آن رسید، توفیق انجام خیلی از کارهای نیک نصیبش خواهد شد و از مسیر بیراهه و منکر دور می شود.
ناصری یزدی در بخشی از خطبه های نماز جمعه یزد با بیان اینکه نماز پیوند به دریای ابدی و الهی و عزت یافتن همیشگی است و خداوند پنج وعده در روز برای ملاقات خودش به ما نوبت داده است، تصریح کرد: به همین دلیل خانواده ها و مربیان باید کودکان را به ویژه در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها آشنا به نماز کنند و بدانند که آموزش برخی اشعار و حرکات نامرتبط چون دور کردن از نماز خیانت است.
وی در ادامه لزوم توجه به نهج البلاغه را یادآور شد و گفت: نهج البلاغه در کنار قرآن فراموش نشود و حوزه های علمیه ، مردم و جوانان استفاده از آن را مدنظر داشته باشند.
وی همچنین با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان پدر امام زمان (عج) اظهار کرد: دشمن در زمان امامت ایشان مراقبت های شدیدی داشت تا حضرت مهدی به دنیا نیاید به همین دلیل ایشان می بایست زمینه ها و کارهای زیادی را برای گمراه نشدن مردم انجام دهد.
امام جمعه یزد در بخشی از خطبه ها با اشاره به زلزله های اخیر در کشور و لزوم رعایت مسائل ایمنی افزود: با توجه به اینکه چند وقتی است شاهد وقوع زلزله در برخی استان ها هستیم، باید اطلاعات مردم در باره ایمنی در برابر این حوادث بیشتر و تمهیدات و آمادگی مسئولان برای کاهش خسارت زلزله ها بیشتر شود.
ناصری یزد با اشاره به افزایش آلودگی هوا در برخی شهرها هم گفت : برخی از آلودگی ها و حوادث و تلفات ناشی از موتورسیکلت هاست که در یزد بیدا می کند از این رو پیشنهاد می کنیم موتورهای که سرعت زیاد دارند به جوانان داده نشود تا تلفات و آسیب ها در تمامی بخش ها کاهش یابد.
وی در پایان هفته راهداری و روز حفاظت از هواپیماها را تبریک گفت و از تلاش های این دو قشر در افزایش امنیت راه ها و جاده ها و پروازها تقدیر کرد.
1968 / 2047خبرنگار: محمودرضا رحمانی* *انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.