محسن صادقیان روزشنبه به مناسبت 26 آذر روز حمل و نقل در گفت و گو با خبرنگاران با بیان وضعیت استان بدون اشاره به آمار کشته ها و زخمی ها ، یادآور شد: هم اکنون 11 اداره راهداری در شهرستان‌ها و 14 باب راهدارخانه در چهار هزار و 602 کیلومتر راه های استان مستقر و فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه از مجموع راه های استان ، 726 کیلومتر بزرگراه،640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی و دو هزار و 274 کیلومتر راه آسفالته روستایی است، افزود: استان یزد در طول بزرگراه ها رتبه هشتم ، طول راه های شریانی رتبه 10 ، طول راه های اصلی رتبه 14 ،‌ طول راه های فرعی رتبه 15 کشور و طول راه های روستایی رتبه 22 کشوری را دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اضافه کرد: یزد سال گذشته توانست با افزایش 23 درصدی حمل بار نسبت به سال پیش از آن 23 میلیون تن از مبدا استان ، حمل بار انجام دهد و از این لحاظ رتبه هشتم کشور را کسب کرد و امسال نیز در طول هشت ماه گذشته14 میلیون تن بار جابه جا شد که 22درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.
صادقیان افزود: در هشت ماهه سال جاری، 14 میلیون تن کالا از مبدا استان یزد جابه جا شده است و سنگ آهن، گندله،‌ آهن آلات،‌ انواع کاشی،‌ آجر و بلوک عمده بارهایی بود که از مبدا استان یزد جابجا می‌شوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 482 نفر مسافر از مبداء استان جابجا شدند ، یادآور شد: هم اکنون 209 شرکت حمل و نقل کالا ، 41 شرکت حمل و نقل مسافر ، هشت هزار و 708 دستگاه ناوگان باری ، 750 دستگاه ناوگان مسافربری با یکهزار و 105 راننده در این استان فعالیت دارند.

** فرسودگی 50 درصدی مینی بوس های استان
این مسئول یکی از مشکلات عمده حمل و نقل استان را فرسودگی ناوگان دانست و اظهار کرد: هم اکنون نیمی از ‌مینی‌بوس‌ها ، 33 درصد ناوگان حمل و نقل کالا، 29 درصد سواری‌ کرایه و 22 درصد از اتوبوس‌های استان یزد فرسوده اند با این حال سال قبل در جابه جایی مسافران شاهد چهار درصد افزایش هستیم.
مدیرکل حمل و نقل و راهداری یزد در ادامه با بیان اینکه سال آینده تمام جاده‌های استان یزد به صورت هوشمند از طریق این اداره کل پوشش داده خواهد شد، تاکید کرد: هم اکنون 49 دستگاه دوربین پیشرفته کنترل سرعت، 77 دستگاه دوربین ترافیک شمار کنترلی و 25 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان یزد نصب شده است و سرعت خودروها نیز ثبت می شود.
صادقیان با بیان لزوم کنترل تناژ باراز کنترل محموله ها به صورت تناژ با سیستم های پیشرفته در ورودی ها و خروجی های استان یزد خبر داد و گفت: این سیستم ها به صورت هوشمند به سیستم بارنامه این اداره کل متصل می شود.

** ثبت روزی سه زخمی و هر 2 روز یک کشته در جاده های استان
وی در باره وضعیت حوادث جاده ای در هشت ماهه سال 1396، گفت: در این مدت 786 فقره د تصادف در جاده‌های استان رخ داد که 693 نفر زخمی و 119 نفر کشته شدند و در واقع روزی سه زخمی و هر 2 روز یک کشته در جاده های استان ثبت شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد تصادف و مجروحان در هشت ماهه امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هر یک 25 درصد کاهش دارد ولی تعداد کشته ها از 98 نفر در مدت مشابه سال قبل به 119 نفر افزایش یافت که عمده دلیل آن رشد تعداد کشته ها در یک حادثه بود.
مدیرکل راهداری یزد با بیان اینکه آمارها نشان می دهد، تصادف هایی که تعداد کشته های آن بیش از 2، سه و چهار نفر بود، افزایش پیدا کرد، ادامه داد: خواب آلودگی ، واژگونی و سرعت غیرمجاز بویژه در جاده های دو طرفه عمده ترین دلایل حوادث جاده ای در استان است .

** ذخیره چهار هزار تن نمک و شن در راهدارخانه ای استان یزد برای زمستان
صادقیان در باره آمادگی برای شرکت در طرح زمستانی نیز گفت: هم اکنون چهار هزار تن نمک و شن در 24 انبار استان در راهدارخانه ها و اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اتفاقات فصل سرما ذخیره شده است.
صادقیان با بیان اینکه نزدیک به 30 برفروب و نمک پاش در این طرح آماده اجرای خدمات است، اضافه کرد: درصدد هستیم که امسال پنج دستگاه نمک پاش به دستگاه های نمک پاش استان اضافه شود، تا بهتر و بیشتر بتوانیم در طرح زمستانی به مردم خدمت کنیم.
در این جلسه جواد ذاکر معاون راهداری اداره کل حمل و نقل و راهداری یزد از شناسایی 146 نقطه حادثه خیز در جاده های استان خبر داد و گفت: بعد از مکاتبه با تهران اقدامات لازم برای اصلاح 39 نقطه پرخطر و پرحادثه انجام شده است.
همچنین احمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل یاد شده با اشاره به نصب سیستم سپهتن برای کنترل سرعت ناوگان حمل و نقل گفت: به زودی بازرگاه های اینترنتی حمل و نقل راه اندازی خواهد شد.
1968/2047خبرنگار: محمودرضا رحمانی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.