دکتر 'سعید بلورانی' را چند ماهی بیشتر نشد که می شناختم، فوق تخصص خون و انکولوژی، پزشکی که صورت مهربان و دوست داشتنی اش همیشه با لبخند همراه بود و هیچ وقت اندکی کدورت، ناراحتی یا نارضایتی یا غم و غصه را در چهره اش ندیدم .
هیچ وقت از شرایط ناراضی نبود یا چیزی نمیگفت، آرام و با معرفت و مردمدار، این را از اشکهای پیرزنی فهمیدم که همان روز فوت او نوبت دکتر بلورانی را گرفته بود و وقتی خبر پرواز و عروج دکتر دوست داشتنی ما را شنید اشکهایش های های سرازیر شد.
میگفت: چقدر انسان بود ،هفته پیش چند بار جلوی پایم بلند شد و نشست ،با دلسوزی نسخه نوشت و سفارش کرد برگردم و اگر پول ندارم به منشی گفت رایگان کند.
عجب روزگاریست ،انگار آدمهای سبکبال زودتر پرواز می کنند این رسم روزگار است.
دکتر بلورانی به گفته اطرافیان هیچ وقت اظهار بیماری نکرد هیچ وقت دردی نداشت و ناگاه برای او درد قلبی.... نه اینکه خودش متوجه نشد، حتما فهمیده بود اما شاید زمان به آدمهای بزرگ و مهربان و مردمی اجازه نمی دهد به خود فکر کنند و تمام فکرشان چنان مردم می شود که دردهای خودشان مخفی می ماند و دکتر بلورانی از این دسته آدمها بود.
او در عمر کمتر از پنجاه ساله اش شاید چهل و اندی سال تحصیل و دانش و درمان درد مردم را برگزید و این بود که حالا هزار ، هزار فاتحه و ایه الکرسی او را تا عرش بدرقه میکند.
و امای دیگر اینکه ،کاش همه به فکر سلامت خود باشیم به ویژه اصحاب سلامت ،دور نرویم به خودم می گویم ،یاد ندارم کی برای چکاپ سلامتی خودم رفته باشم و این شاید مسیری در همکاران من باشد و ما که اهل پویش و کمپین هستیم کاش کمپینی برای حفظ سلامت اصحاب سلامت داشتیم ، یادمان هست اساتیدی که زود از دست دادیم و امروز جایشان خالی است .
و همه آنها که جانشان را از آن باختند که درد مردم را زودتر از درد خودشان شناختند و این بد نیست که افتخار است و مردمداری و مردم دوستی و نوعدوستی.
اما اگر امروز دکتر بلورانی عزیز بود ما یک استاد فوق تخصص خون و سرطان، بیشتر داشتیم و شاید جان عده ای بهتر نجات می یافت ، باید خودمان ،خودمان را چکاپ کنیم اما نمی دانم چه کسی باید این کار را بکند و این کمپین را راه بیاندازد .
اما هر که باشد ما با او یا علی می گوییم و همراهیم و در مرکز دیابت حمایت میکنیم .
دکتر سعید بلورانی، فوق تخصص خون و سرطان در شهرهای اردکان و میبد و مرکز دیابت استان یزد به طبابت اشتغال داشت و قرار بود دوره تکمیلی فوق تخصص مربوط به پیوند اعضا را هم طی کند که استان یزد فاقد چنین تخصصی است.
وی دوشنبه هفته جاری بعلت گرفتگی رگهای قلب در بیمارستان بستری شد اما تلاش برای نجات جان او بی فایده بود و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
6197 فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.