به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ترامپ تفکرات اقتصادی خود را دنبال می کند و به دنبال به راه انداختن جنگ نیست و اگر جنگی هم به راه اندازد صرفا به دنبال فروش تسلیحات و بهره برداری تجاری از آن است.
وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی روحیه مبارزه با استکبار دارند و به طور حتم در مقابل یاوه گویی های ترامپ واکنش قاطعانه ای نشان می دهند.
موسوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جهانی شده و آمریکا توان حذف آن را ندارد، ادامه داد: آمریکا با بهانه هایی از جمله موضوع هسته ای و حقوق بشر به دنبال متوقف کردن این روند است.

** تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد موضوعی حقوقی است
نماینده یزد و اشکذر در مجلس درباره تعلیق سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: این موضوع صرفا حقوقی است و از همه افراد و گروه ها می خواهیم آن را سیاسی نکنند.
موسوی با بیان اینکه ورود دیوان عدالت اداری به این موضوع و صدور دستور موقت قانونی بوده، افزود: مجمع نمایندگان استان امروز (شنبه) در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام لازم در خصوص صیانت از قوانین و مقررات و اقدام قانونی هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات را خواستار شده است.
وی ادامه داد: با توجه به شواهد موجود و اختلاف نظرها در تفسیر بیانیات امام خمینی (ره) به نظر می رسد موضوع یادشده در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و در آنجا رسیدگی شود.
چندی قبل انتشار حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف فعالیت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد، در فضای مجازی واکنش های مختلفی را به دنبال داشت.
بر اساس رای شعبه 45 دیوان عدالت اداری دستور موقتی مبنی بر توقف فعالیت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد تا تعیین تکلیف نهایی پرونده صادر شده است.
شورای شهر یزد 11 عضو دارد که یکی از آنان سپنتا نیکنام از اقلیت زرتشتی است.

** طرح اضافه شدن یک نماینده به استان یزد در مجلس
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اصلاح حوزه های انتخابیه یا اضافه شدن یک نماینده به استان گفت: اکنون 290 نماینده در مجلس شورای اسلامی فعالیت می کنند و طبق قانون هر 10 سال، 20 نماینده به این تعداد اضافه می شود و بر این اساس طرح اضافه شدن یک نماینده به استان یزد ارائه شده است.
موسوی افزود: باتوجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان در شهر یزد مستقر هستند، درخواست اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه یزد و اشکذر را ارائه کرده ام اما نماینده مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد به عنوان بزرگترین حوزه انتخابیه کشور نیز در این خصوص نظرهایی دارد.
استان یزد با افزون بر یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

** انتظار برای اعلام نتیجه استعلام گزینه بومی به عنوان استاندار
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این مجمع با توجه به درخواست قائم مقام وقت وزیر کشور پس از بررسی وضعیت 27 نفر، روی یک گزینه بومی پاکدست و آشنا به مسائل استان به عنوان استاندار به اجماع رسیده و پیشنهاد خود را به وزارت کشور اعلام کرده است.
موسوی افزود: مدارک این فرد برای استعلام و بررسی به مراجع و نهادهای مربوطه ارسال شده و منتظر پاسخ هستیم.
/7532/ 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.