به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز چهارشنبه در اولین نشست شهرستانی مشاوران فرمانداران شهرستان استان یزد به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حضور بانوان در تمام عرصه ها اشاره کرد و افزود: این دولت میدان را برای شایستگان ، فارغ از مساله جنسیت های معمول زن و مرد باز نموده است.
وی اضافه کرد: این دولت از نخبگان و شایستگان متعهد بهره و آمادگی ان را دارد که از نظرات آنها استفاده کند، هر چند با مخالفت ها روبروست.
مقیمی گفت :توسعه در یک کشور زمانی اتفاق می افتد که همه جانبه و فارغ از جنسیت ها شکل بگیرد و عناصر توسعه ان افرادی کارامد و خلاق باشند.
وی با بیان اینکه در مناصب مدیریتی، بانوان ما بسیار خوب و پسندیده انجام وظیفه کرده اند اظهار کرد: بدون تردید بانوان در مقایسه با مردان متعهدتر و مسولیت پذیرترند و با انگیزه بیشتری کار می کنند.
فرماندار اردکان در ادامه با بیان اینکه بانوان اردکانی در تمام صحنه ها حۻورداشته و بسیار فعالند تصریح کرد :این عمل طبیعی است چرا که اعتماد به نفس دارند و با فعل خواستن توانستن است به فعالیت می پردازند.
مقیمی به موفقیت بانوان اردکانی در تمام رشته ها و مهارت ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم دیگر بانوان نیز با روحیه مثبت و خودباوری کامل زمینه رشد و توسعه شهرستان را مسبب شوند.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده در این نشست ضمن گرامیداشت هفته کودک بیان کرد: کودکان اینده سازان کشور هستند و توسعه زمانی اتفاق خواهد افتاد که کودکانش توانمند و به خودباوری برسند.
رقیه کرمانیان افزود: هفته ملی کودک زمان مناسبی برای انتقال ارزش های دینی وملی به کودکان است که باید دراین مسیر از ظرفیت های جذاب و تاثیر گذار در اجرای موفق برنامه ها بهره مند شد.
وی گفت: 15الی 21 مهرماه به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است واختصاص روزجهانی کودک نیز جایگاه دارای اهمیت کودکان را نشان می دهد که تقویت خودباوری وتوانمندسازی یکی از شاخص های موردتوجه برای کودکان در دنیاست.
مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد : با توجه به اهمیت دوران کودکی در آماده سازی کودکان برای بر عهده گرفتن نقش ها و ورود به عرصه های گوناگون حیات اجتماعی در آینده، لازم است با هماهنگی و هم افزایی و توجه دادن جامعه و خانواده به نیازهای کودکان، زمینه رشد و تعالی انان را فراهم سازیم.
وی در ادامه بر نقش زنان در جامعه تاکید کرد و گفت زنان با تعادل بین وظایف اجتماعی اقتصادی وخانواده توانمندی خود را ثابت کرده اند و توانسته اند در تمام عرصه ها حضور یابند و مدیریت کنند .
کرمانیان با اظهار امیدواری از عملکرد دولت تدبیر و امید در خصوص عهده دار شدن بسیاری مسئولیت هاو وظایف به زنان گفت : مسیرها برای ورود زنان به تمام عرصه باید تسهیل شود تا حضورشان پررنگ شود .
توسط فرماندار اردکان در این آیین از زنان موفق و فعال استان یزد و شهرستان اردکان تقدیر به عمل آمد و در ادامه نیز از نمایشگاه صنایع دستی و کارخانجات شیشه اردکان دیدن نمودند .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آنرا زنان تشکیل می دهند و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 /6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.